wtorek, 26 listopada, 2024
Strona głównaPublikacjeCorporate Values Index 2006

Corporate Values Index 2006

Raport Corporate Values Index 2006 przygotowany został przez międzynarodową sieć firm doradczych ECCO Network. Podsumowuje on wyniki badań prowadzonych od ponad roku w 12 krajach świata i opisuje systemy wartości, na których bazują największe przedsiębiorstwa 14 różnych branż. Wśród krajów, w których przeprowadzono badania, są Polska, Niemcy, Francja, Włochy, Węgry, Holandia, Hiszpania, Finlandia, Norwegia, Wielka Brytania, Indie i USA. Za realizację badań w Polsce odpowiada On Board PR – firma zajmująca się doradztwem w dziedzinie komunikacji, współtworząca globalną sieć ECCO Network. Globalny projekt Corporate Values Index 2006 jest rozwinięciem projektu badawczego Indicateur des Valeurs paryskiego biura Wellcom reprezentującego ECCO Network, które od roku 2003 prowadzi analogiczne badania na terenie Francji. Na skalę międzynarodową podobne badanie zostało w tym roku zrealizowane po raz pierwszy na świecie.
 
Wykorzystanie wartości to jeden wiodących trendów w dziedzinie zarządzania, a wartości są też jednym z najważniejszych instrumentów nowoczesnego marketingu. Zestaw własnych wartości (ang. corporate values) wsparty odpowiednim wdrożeniem stanowi istotną pomoc w kształtowaniu pożądanych zachowań pracowników, ich rekrutacji, a także podejmowaniu strategicznych decyzji dotyczących działań marketingowych. Zarządzanie przez wartości stanowi istotny postęp np. w stosunku do zarządzania przez cele i jest trendem, który nabiera coraz większego znaczenia we współczesnym biznesie i nowoczesnej komunikacji.
 
Jasność, innowacyjność i satysfakcja klienta
Wśród najważniejszych wartości, którymi firmy na świecie kierują się kształtując swoją strategię marketingową i politykę zarządzania pracownikami znalazły się jakość (obecna w deklaracjach 38% firm), innowacyjność (38%) i satysfakcja klienta (37%). Dalej uplasowały się m.in. przejrzystość (wskazywana jako istotna przez 21% przedsiębiorstw na świecie), troska o otoczenie (18%), praca zespołowa (18%) i know-how (17%). Zestaw wartości w firmach na świecie to najczęściej 4-5 pojęć odnoszących się zagadnień kluczowych z punktu widzenia działania przedsiębiorstwa.
 
Systemy wartości w Polsce
Według danych z raportu Corporate Values Index 2006, 77,5% przedsiębiorstw na świecie wykorzystuje koncepcję zarządzania przez wartości. W Polsce odsetek takich firm jest dużo niższy i wynosi zaledwie 21,5%.
 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj