Agencja On Board PR przygotowała raport „Czy ufamy pracodawcom?”. Wyniki raportu pokazują, jak wygląda komunikacja wewnętrzna w firmach oraz, w jaki sposób układają się relacje pomiędzy pracodawcami i pracownikami.
Nie wszyscy ufają pracodawcom
Dane wskazują, że ponad 60% aktywnych zawodowo Polaków przyznaje, że nie zawsze ufa wiadomościom na temat zmian przekazywanym im przez kierownictwo lub zarząd firm, w których pracują.
Pracodawca bardziej uczciwy wobec klienta niż wobec pracownika
Raport On Board PR wskazuje natomiast, że pracownicy znacznie wyżej oceniają uczciwość swoich firm wobec klientów. 61,2% aktywnych zawodowo Polaków jest przekonanych, że firmy, w których pracują są uczciwe wobec odbiorców swoich produktów.
Im niższe stanowisko, tym mniej zaufania
Badania potwierdzają, że istnieje zależność między pozycją zajmowaną w firmie a stopniem zaufania do wypowiedzi zarządu, managerów. Na przykład informacje o problemach firmy są w pełni wiarygodne aż dla 65,3% osób zajmujących stanowiska kierownicze. Jednocześnie poziom zaufania do tych informacji w grupie osób deklarujących swoją pozycję jako pracownicy umysłowi wynosi tylko 33,2%.