Absolwent Instytutu Dziennikarstwa oraz Instytutu Stosunków Międzynarodowych Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego (gdzie ukończył również specjalizację „Marketing medialny i public relations”). Czteroletnie studia doktoranckie odbywał w Szkole Nauk Społecznych przy Instytucie Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk.
W 2004 r. obronił rozprawę doktorską pt. „Rola mediów w praktyce politycznego public relations”, uzyskując tytuł doktora nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce. Zajmuje się public relations i komunikacją polityczną również jako praktyk. Zdobywał doświadczenie prowadząc media relations/press relations z ramienia kilku agencji, jako rzecznik prasowy Forum Ekologicznego Unii Wolności (1998) oraz jako doradca medialny politycznych sztabów wyborczych (kampanie parlamentarne 1997 i 2001). Od lat prowadzi szkolenia z public relations i marketingu politycznego. Wykłada marketing wyborczy w Instytucie Dziennikarstwa WDiNP Uniwersytetu Warszawskiego, oraz marketing polityczny i public relations w Wyższej Szkole Menedżerskiej SIG w Warszawie. W kręgu jego zainteresowań badawczych pozostają konsekwentnie: public relations i marketing polityczny – ze szczególnym uwzględnieniem roli mediów.