Doktor nauk politycznych, specjalizujący się w zagadnieniach manipulacji w komunikacji społecznej (marketingu politycznym). Pracownik naukowo-dydaktyczny Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania im. prof. Tadeusza Kotarbińskiego, wykładowca współpracujący z wieloma uczelniami.
Autor licznych publikacji poświęconych tym zagadnieniom, m.in. książek: „Kandydat. Jak wygrać wybory”, „Marketing polityczny. Barwy walki”, „Sztuka wojny politycznej”, „Słownik polityczny IV RP”, „Żądza rządzenia” oraz artykułów i felietonów poświęconych marketingowi politycznemu. Jest również autorem jedynej chyba na polskim rynku kasety magnetofonowej z dźwiękowym zapisem kampanii prezydenckiej 1990 roku – „Wałęsa Górom”, (Pomaton EMI, POM 016).
Przez siedem lat zdobywał doświadczenie w pracy w administracji samorządowej na stanowiskach związanych z PR-em i media relations (od Rzecznika Prasowego Urzędu Miasta Olsztyn do Zastępcy Dyrektora Gabinetu Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego). Ma kilkunastoletni letni staż pracy w mediach (dziennikarz ekonomiczny).
Jego zainteresowania naukowe obejmują także obszar nauk o zarządzaniu, w tym przede wszystkim zagadnienia związane z rozwojem kapitału intelektualnego organizacji i kwestii ich innowacyjności (m.in. „Dynamiczny wskaźnik innowacyjności. Metoda badania innowacyjności”, Olsztyn 2009, „Problematyka pomiaru kapitału intelektualnego organizacji”, Olsztyn 2007, i in.).