piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaPublikacjeAnna Zielińska, CEO Stor9_: stworzyliśmy długoterminową strategię dla Anny i Roberta Lewandowskich

Anna Zielińska, CEO Stor9_: stworzyliśmy długoterminową strategię dla Anny i Roberta Lewandowskich

PRoto.pl: Dlaczego państwo Lewandowscy zdecydowali się na taki krok, jak założenie agencji?

Anna Zielińska, CEO Stor9_: Anna i Robert Lewandowscy w dziedzinach, które reprezentują, osiągnęli światowy poziom. Tak wielki sukces zawsze wiąże się z większym zainteresowaniem marketerów czy wreszcie aktywnością biznesową. Mnogość tych tematów doprowadziła do podjęcia przez nich decyzji o usystematyzowaniu pracy i rozbudowaniu zespołu specjalistów odpowiedzialnych za wsparcie w obszarach komunikacji, zwłaszcza tej o wymiarze komercyjnym.

PRoto.pl: A jak wyglądał sam proces tworzenia agencji? Kiedy zaczęli Państwo kompletować zespół?

A.Z.: W skład Stor9_ wchodzi grupa doświadczonych specjalistów z dziedziny marketingu sportowego, reklamy i public relations, z którymi rozpoczęliśmy współpracę na początku roku. W najbliższym czasie rozpoczniemy poszukiwanie kolejnych osób, które będą nas wspierać w procesach koncepcyjnych oraz produkcyjnych.

Decyzja o założeniu firmy Stor9_ zapadła pod koniec roku 2016. Pracujemy według obranej na początku strategii działań, skrupulatnie wdrażając jej założenia. Jako podmiot jesteśmy na rynku od stosunkowo krótkiego czasu, w związku z tym skupiamy się przede wszystkim na realizacji projektów komercyjnych dla Anny i Roberta oraz sukcesywnym wdrażaniu strategii działań. Efekty naszej pracy będą zauważalne za jakiś czas, a działania, jakie prowadzimy, mają w dużej mierze założenia długoterminowe.

PRoto.pl: Na jakiej podstawie dobierali Państwo pracowników do zespołu agencji?

A.Z.: Zależy nam na tym, żeby osoby, które zatrudniamy, nie tylko posiadały wiedzę stricte profesjonalną, ale również żywo interesowały się obszarami, z którymi mamy do czynienia na co dzień. Sprawdza się teoria, że wśród pasjonatów dużo łatwiej o dobre koncepcje i szybkie ich wdrażanie. Widzimy to na przykładzie naszego zaangażowania w pracę dla Anny i Roberta Lewandowskich.

Dobraliśmy osoby odpowiadające potrzebom oraz wyzwaniom, jakie przed Stor9_ postawili inwestorzy. Mamy ściśle sprecyzowane oczekiwania wobec członków naszego zespołu. Jesteśmy także otwarci na aplikacje osób, które posiadają kompetencje w budowaniu wizerunku, media relations oraz szeroko pojętym digitalu.

Źródło: instagram.com/stor9_/

PRoto.pl: Jakie cele w związku z działaniami na rzecz państwa Lewandowskich zakłada sobie Stor9_?

A.Z.: Stworzyliśmy długoterminową strategię dla Anny i Roberta Lewandowskich, którą częściowo już realizujemy od początku istnienia Stor9_. Wiele projektów jest za nami i widzimy pierwsze, jakościowe efekty naszej współpracy. Dlatego też jesteśmy pewni, że osiągniemy rynkowy sukces.

Do zadań, które do tej pory Stor9_ zrealizował, możemy zaliczyć m.in. działania kontraktowe oraz projekty specjalne dla marek własnych Anny Lewandowskiej (Foods by Ann, Healthy Plan by Ann). W przypadku działań komercyjnych jest to m.in. kampania realizująca zobowiązania kontraktowe Roberta Lewandowskiego dla marki Huawei.

Stor9_ działa według ściśle obranej strategii. Naszym zadaniem jest dbanie o wizerunek Anny i Roberta Lewandowskich, na co składa się wiele obszarów: budowanie relacji ze wszystkimi mediami, współpraca z partnerami biznesowymi, egzekucje kontraktów, komunikacja social media, produkcja własnego contentu, dbanie o jakość kreacji reklamowych, w których nasi ambasadorzy są obecni, wsparcie akcji charytatywnych. Agencja spaja wszystkie obszary, które budują wizerunek ambasadorów. Ogromny nacisk kładziemy na jakość – bardzo nam zależy, aby pokazać nadal niestandardowe na naszym rynku podejście, gdzie o ambasadora dba sztab kompetentnych ludzi, nie pozostawiając go samemu sobie. Tworzymy trochę „nowy układ” na rynku. Do tej pory z reguły funkcjonowało to w taki sposób, że z jednej strony był ambasador i jego menedżer, a z drugiej marka i agencja ją obsługująca. Pojawiliśmy się jako nowy podmiot, który chce dbać o ambasadora, wyznaczając nowe standardy współpracy z osobami publicznymi.

Źródło: materiały agencyjne

PRoto.pl: Kto do tej pory zajmował się obsługą państwa Lewandowskich w zakresie media relations czy obsługi social media?

A.Z.: Wszystkie osoby, które dotychczas współpracowały z Anną i Robertem. Zespół Stor9_ wspiera i rozwija do tej pory prowadzoną strategię. Chodzi zarówno o Tomasza Zawiślaka (Member of the Board Stor9_) czy Aleksandrę Dec (Event Manager). Zespół został wzmocniony o kolejnych specjalistów, dzięki którym większość projektów możemy wykonywać w modelu in house. Dotychczasowa struktura pozostała bez zmian.

Zespół Stor9_ wspiera i rozwija strategię, która do tej pory znajdowała się poza kompetencjami najbliższych współpracowników Anny i Roberta. W proces budowania i rozwoju agencji bezpośrednio zaangażowany jest wspomniany już Tomasz Zawiślak, który do tej pory obsługiwał media społecznościowe Roberta Lewandowskiego. Ponadto Stor9_ bardzo blisko współpracuje z osobami zajmującymi się komunikacją i marketingiem Anny i Roberta: Moniką Rebizant, Mariuszem Siewierskim i Aleksandrą Dec.

PRoto.pl: Co konkretnie należy do obowiązków agencji Stor9_, a w jakim zakresie państwo Lewandowscy są obsługiwani przez CK Sport Management?

A.Z.: Stor9_ jest odpowiedzialny za obszary komunikacji marketingowej w kontekście komercyjnych aktywności, media relations oraz produkcji contentu w ramach współpracy z markami, z którymi Anna i Robert Lewandowscy są związani kontraktami. CK Sport Management to agencja, która zajmuje się sportową aktywnością Roberta.

PRoto.pl: Jak wygląda komunikacja na linii: agencja Stor9_ – Anna i Robert Lewandowscy?

A.Z.: Działamy z ich managementem lub bezpośrednio z Anną i Robertem. To dzięki tym relacjom mamy możliwość zderzania na bieżąco powstających konceptów, ale również angażowania samych zainteresowanych w ich tworzenie. To zdecydowany atut naszej pracy, bo dzięki temu mamy pewność, że realizujemy ich potrzeby, ale również działamy z korzyścią dla marki w przypadku działań komercyjnych. W tym również widzimy obszar do współpracy z kolejnymi osobami publicznymi.

Źródło: materiały agencyjne

PRoto.pl: Czy komunikacja państwa Lewandowskich nastawiona na rynek polski różni się od tej skierowanej do osób w innych krajach?

A.Z.: W przypadku Roberta Lewandowskiego wszystkie kanały komunikacji mają tak naprawdę charakter globalny, dlatego większość komunikatów kierowanych do odbiorców jest w języku angielskim. W przypadku działań komercyjnych jest jasne, że większość kampanii ma wymiar lokalny i wtedy dopasowujemy komunikat do konkretnego rynku.

Jeśli chodzi o Annę, pracujemy nad tym, by wzmacniać jej wizerunek przede wszystkim na polskim rynku. Budując markę Anny Lewandowskiej, nie zapominamy o jej ogromnym potencjale, by działać znacznie szerzej. Anna reprezentuje holistyczne podejście do promowania zdrowego trybu życia – dieta, sport, produkty spożywcze, coaching – czyli wszystkie aspekty, które cieszą się popularnością na świecie. To kolejny obszar naszej współpracy – globalizacja wizerunku na jeszcze niespenetrowanych w tym kontekście rynkach.

PRoto.pl: Mówi Pani, że agencja zamierza współpracować także z innymi osobami publicznymi. Czy oferta Stor9_ będzie skierowana głównie do sportowców czy też np. do celebrytów czy polityków?

A.Z.: Stor9_ kieruje swoją ofertę do osób publicznych, którym zależy na profesjonalizacji prowadzonych działań komunikacyjnych. W praktyce oznacza to, że tworzymy, a następnie realizujemy strategię wizerunkową, tak by w przyszłości osiągać zadowalający dla obu stron poziom monetyzacji na rynku marketingowym. Nie zamykamy się na sport – to oczywiście obszar, w którym posiadamy największe doświadczenie dzięki stałej współpracy z Anną i Robertem Lewandowskimi. Nasz obecny zespół specjalistów daje jednak możliwość poszerzania działań o współpracę z ambasadorami innych kategorii. Polityka nie znajduje się w obszarze naszych zainteresowań.

Anna Zielińska

Rozmawiała Paulina Krukowska

Paulina Krukowska. Młodsza redaktor w PRoto.pl. Interesuje się zagadnieniami związanymi z organizacją eventów, personal brandingiem i marketingiem sportowym. Absolwentka dziennikarstwa i medioznawstwa ze specjalnością public relations i marketing medialny na Uniwersytecie Warszawskim.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj