poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaPublikacjeKreatywność ma wiele wspólnego z umiejętnością zabawy. Rozmowa z Leah Juaymah Mababangloob

Kreatywność ma wiele wspólnego z umiejętnością zabawy. Rozmowa z Leah Juaymah Mababangloob

PRoto.pl: Która z kreacji nagrodzonych podczas tegorocznego Festiwalu Cannes Lions najbardziej zapadła Pani w pamięć i dlaczego?

Leah Juaymah Mababangloob, Senior Art Director LEGO, prelegentka ósmej edycji konferencji Imagination Day: Naprawdę uwielbiam „Palau Pledge” (zdobywca siedmiu statuetek Cannes Lions) za prostotę i efektywność. Czasami zapominamy, jak proste może być czynienie dobra i oddziaływanie na innych. Reklama „It’s a tide ad” (Film Grand Prix Cannes Lions) też jest wspaniała! Podnosi świadomość marki Tide na zupełnie inny poziom. Naprawdę nie wiem, jak chcą to przebić w przyszłym roku.

PRoto.pl: Czy Pani zadaniem nagrodzono te projekty, które wygrać powinny? Czy może miała Pani swoich innych faworytów?

L.J.M.: Ogólnie tak. Myślę, że większość nagrodzonych prac ma prawdziwy wpływ na świat, który istnieje poza reklamą. Jednym z moich faworytów jest kampania KFC „FCK”. Wyróżnia się swoim idealnym wstrzeleniem w czasie, jest prosta i zuchwała zarazem. Wszyscy lubimy marki, które mają odwagę i dystans. KFC zasługuje więc nie tylko na otrzymane uznanie w Cannes, ale i na o wiele większe docenienie.

PRoto.pl: Co nagrodzone w tym roku na festiwalu kreacje mówią o trendach czy tendencjach w komunikacji? W jakim kierunku zmierza branża?

L.J.M.: Jestem optymistką, więc myślę, że zmierzamy w bardziej konstruktywną stronę. „Marki stają się bardziej godne zaufania niż rządy”, jak donosi artykuł, który niedawno czytałam. Idąc tym tropem, myślę, że możemy robić i mówić więcej, wprowadzać zmiany.

PRoto.pl: Czym jest dla Pani kreatywność?

L.J.M.: Kreatywność oznacza wzbijanie się i docieranie do nieoczekiwanych miejsc.

PRoto.pl: Czy kreatywności można się nauczyć? W jaki sposób?

L.J.M.: Tak! Nieustannie uczymy się od mentorów, kolegów, konkurentów i z pracy innych ludzi. W LEGO staramy się uczyć jak najwięcej od dzieci. To najlepsi modele do studiowania kreatywności, gdyż są ciekawe, nie uciekają przed nowymi możliwościami i mają ten naturalny zmysł wyobraźni, który jako dorośli czasami tracimy.

PRoto.pl: Skąd Pani czerpie inspiracje w codziennej pracy?

L.J.M.: Z różnych rzeczy, miejsc i ludzi. Czasami wyłapuję niuanse, słuchając konwersacji w supermarkecie, czasem czytając komentarze, a kiedy indziej rozmawiając z moją siostrą, która pracuje w finansach. Dobre pomysły są wszędzie, a w czasach social mediów i internetu inspiracje są zawsze dostępne. Problemem jest odpowiednia filtracja wartościowych treści.

PRoto.pl: Jaki jest Pani zdaniem przepis na udaną kreację?

L.J.M.: Jeśli jest jakiś przepis, byłby to miks odwagi i dziecięcej wrażliwości oraz szczęścia. To wtedy, gdy wierzysz, że wszystko jest możliwe i jesteś ciekawy oraz zawzięty na tyle, aby znaleźć najlepszą drogę, którą można przebić się z Twoim przesłaniem. Właściwy moment, dobry media plan oraz kontekst również pracują na nasz sukces.

PRoto.pl: Jaką radę dałaby Pani osobom, które dopiero zaczynają przygodę w branży kreatywnej?

L.J.M.: Początkowo kusząca będzie rezygnacja… ale zawsze warto próbować! Podczas mojego udziału w programie See It Be It (program Cannes Lions dla najbardziej kreatywnych kobiet) nauczyłam się, że upór jest dużo ważniejszy niż pewność siebie. Jednego dnia możesz być pewny siebie i mieć mnóstwo pomysłów, a kolejnego dnia już nie. I to jest w porządku. Natomiast nie można odpuszczać. Jeśli pozostaniesz w pełni oddany danej sprawie, wszystko się poprawi, a nawet będzie łatwiejsze. Trzeba się o siebie zatroszczyć. Bycie kreatywnym to wewnętrzna praca i jeśli jesteśmy zestresowani i niewyspani, to szanse, że nasza praca nie będzie optymalna, rosną.

PRoto.pl: O czym będzie Pani mówić podczas tegorocznej konferencji Imagination Day?

L.J.M.: Bycie kreatywnym ma wiele wspólnego z naszą umiejętnością zabawy. Jako dzieci bawimy się intuicyjnie, ale jako dorośli mamy już z tym problem. Pracując w LEGO, odkryłam, że zawsze warto zapytać o to, jak możemy sprawić, aby nasza praca była bardziej zabawą niż obowiązkiem. Gdzie jest miejsce zabawy w procesie kreacji?

PRoto.pl jest patronem medialnym konferencji Imagination Day oraz towarzyszącego jej seansu najlepszych reklam nagrodzonych na Cannes Lions.

Rozmawiała Małgorzata Baran

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj