czwartek, 19 grudnia, 2024
Strona głównaWywiadyMarcin Kasprzak: w Effie kluczowe są dobra diagnoza potrzeb i odwaga

Marcin Kasprzak: w Effie kluczowe są dobra diagnoza potrzeb i odwaga

PRoto.pl: Jak, według Pana, przygotować kampanię na miarę złotego Effie?

Marcin Kasprzak, dyrektor marketingu i PR w Erbud Polska, zwycięzcy zeszłorocznej edycji Effie Awards w kategorii PR i Employer Branding: Effie to nie jest konkurs piękności, tylko efektywności, więc wydawałoby się, że „wystarczy” maksymalizować zakładane cele. Wiemy jednak, że to nie jest łatwe i że de facto nasza codzienna praca polega na tym, jak wyciągnąć jak najwięcej, co bywa czasem niezależne od nas. Bo w dniu eventu pada deszcz, bo zaplanowaną pieczołowicie komunikację przykryje ważniejsze wydarzenie i tak dalej. Natomiast myślę, że kluczowa jest zawsze dobra diagnoza potrzeb, patrzenie z lotu ptaka i – jak było w przypadku nagrodzonej kampanii Erbudu – odwaga we wdrażaniu nieoczywistych rozwiązań.

PRoto.pl: Co było miarą sukcesu w przypadku kampanii Walka o koszyki: rekrutacja przez gaming?

M.K.: Mieliśmy dwa cele: szerszy, czyli wizerunkowy – odmłodzenie marki Erbud, oraz już bezpośrednio rekrutacyjny – by zaoferować w formie innej niż ulotka czy targi pracy, naszą ofertę praktyk i stażów. Rezultaty kompani wystrzeliły w kosmos i przekroczyły nasze oczekiwania kilkukrotnie – zarówno jeśli chodzi o liczbę przekazów medialnych, jak i liczbę nadesłanych CV.

PRoto.pl: Co Pana zdaniem najbardziej wpłynęło na sukces kampanii Walka o koszyki?

M.K.: Nie chcąc sobie ujmować, bo pomysł okazał się rzeczywiście dobry, to zdaję sobie sprawę, że duży wpływ na powodzenie kampanii miała nietypowa, nieco oldschoolowa branża budowlana. Wplątanie gamingu czy ogólnie nowych technologii do chociażby IT nikogo by nie dziwiło, ale w konserwatywnej branży budowlanej nasza kampania okazała się tak egzotyczna, że wywołała olbrzymie zainteresowanie. Punkty dostaliśmy też na pewno za bycie pionierem, bo nikt nigdy w tej branży nie przemawiał do studenta takim językiem. Ważna była też egzekucja, czyli sam przebieg kampanii, finałowa mapa, event w „medialnych” Koszykach. Wszystkie te działania znalazły krycie w doskonałych wynikach kampanii, co było biletem do złotego Effie i to w kluczowej dla nas kategorii PR i Employer Branding.

PRoto.pl jest patronem medialnym Effie 2023.

>>> Do 30 czerwca można zgłaszać projekty do konkursu!

Rozmawiała Zuzanna Doherty

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj