piątek, 27 grudnia, 2024
Strona głównaPublikacjeWywiad z... Barbarą Sołtysińską, współtwórcą i prezes zarządu LifeTube

Wywiad z… Barbarą Sołtysińską, współtwórcą i prezes zarządu LifeTube

PRoto.pl: Czy YouTube stanowi konkurencję dla tradycyjnej telewizji, zarówno pod względem przyciągania widzów, jak i reklamodawców?

Barbara Sołtysińska, współtwórca i prezes zarządu LifeTube: Jesteśmy świadkami dużej zmiany medialnej. Coraz więcej osób rezygnuje z oglądania telewizji tradycyjnej na rzecz oglądania treści online. Z estymacji przedstawionej przez Mediacom na konferencji Internet Standard wynika, że w 2015 roku zasięg generowany przez Online Video w grupie „A1624” będzie taki sam, co zasięg telewizyjny. W innych grupach ten trend też jest zauważalny choć o mniejszej dynamice. YouTube jest głównym beneficjentem tej zmiany, gdyż jest największym serwisem video online, zarówno w Polsce (15,5 mln użytkowników/miesięcznie) jak i na świecie (1 mld użytkowników/miesięcznie).

Na YouTube istnieją już pasma tematyczne, które zastępują widzom treści z tradycyjnej TV (np. programy popularno-naukowe: SciFun, Polimaty,; lifestyle: 20m2 Łukasza, kanał przygodowy: TubeRaiders; gaming: SKKF, Rock itd.). Jakość treści i produkcji rośnie, a systematyczne dodawanie (np. w każdy czwartek o 18) sprawia, że widzowie przyzwyczajają się do regularnego odwiedzania. A YouTube ma tę przewagę, że treści raz dodane są dostępne zawsze i na każdym urządzeniu, czy będzie to komputer, tablet, smartfon czy telewizor z dostępem do sieci. YouTube jest także medium społecznościowym, które pozwala widzom na uczestniczenie w przygotowywaniu treści i komunikowaniu się z twórcami.

PRoto.pl: Z drugiej strony: czy istnieją serwisy, które potencjalnie mogłyby zagrozić pozycji YouTube wśród serwisów wideo?

B.S.: Nic mi nie wiadomo by istniał taki serwis.

PRoto.pl: Marki poszukują jak najbardziej efektywnego i taniego sposobu na dotarcie do grup docelowych. Czy pod tym względem YouTube wygrywa z telewizją?

B.S.: Dla reklamodawców ważne jest to, że mogą dokładnie zaplanować i sprawdzić do kogo będzie skierowany przekaz. Zatem także pod względem mierzalności jest to lepsze narzędzie niż tradycyjna telewizja. Co ważne YouTube oglądają wszyscy i w każdym wieku. A sposób dotarcia do widzów jest wiele: reklamy video, własny kanał czy współpraca z twórcami.

Jednak YouTube może być też świetnym narzędziem współpracującym z TV. Warto np. myśleć o wspólnych projektach realizowanych zarówno w TV jak i na YouTube.

PRoto.pl: Coraz częściej firmy decydują się także na współpracę z twórcami kanałów na YT. Czy ta współpraca wykracza poza kręcenie promocyjnych materiałów wideo i przekazywanie darmowych produktów do wykorzystania lub testowania przez „youtuberów”?

B.S.: Są różne formy współpracy z twórcami począwszy od product placementu, przez współprace strategiczną, materiały dedykowane, akcje specjalne czy zupełnie nowe brandowane formaty. Praktycznie nie realizujemy kampanii barterowych. Jedynym ograniczeniami jest kreatywność marketerów i twórców. Niedawno zakończyliśmy realizację pierwszego talent-show na YouTube „Hoop Cola Można Inaczej”. Wszystkie obrandowane materiały zanotowały ponad 3 miliony wyświetleń.

PRoto.pl: Odnośnie wspomnianych wcześniej grup docelowych. Czy statystyczny użytkownik YT różni się znacznie od użytkowników innych serwisów typu Facebook lub Twitter?

B.S.: Statystyczny użytkownik YT to każdy z nas 😉

Rozmawiał Karol Schwann

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj