poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaPublikacjewywiad z... Rafałem Szyszem o promocji produktów markowych.

wywiad z… Rafałem Szyszem o promocji produktów markowych.

Redakcja: W sierpniu przeprowadzili Państwo kolejną edycję kampanii promującej wybór produktów markowych. Jak promować taką inicjatywę bez używania nazw danych marek?

Rafał Szysz – dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Wytwórców Produktów Markowych „ProMarka”: W czwartej edycji kampanii Wybierz Markowe podkreślamy korzyści związane z wyborem produktów markowych: oszczędność, jakość i bezpieczeństwo. Jednocześnie zwracamy uwagę, że produkty markowe, to produkty ogólnodostępne o określonej, gwarantowanej jakości. Niezależnie czy kupujemy markę powszechną czy też premium, wiemy, czego możemy się po niej spodziewać – ponieważ za każdą marką stoi określona jakość. W kampanii celowo nie wykorzystujemy marek. Chcemy podkreślać to, co dla wszystkich marek jest wspólne. Wybierając produkty markowe wiemy, jakie wartości kryją się za daną marką, a to przekłada się z kolei na pewność dokonania trafnego wyboru.
W komunikacji produktów markowych stawiamy, więc na trzy argumenty: oszczędność (produkty markowe dzięki swojej jakości i trwałości, dłużej służą konsumentom, a z perspektywy czasu okazują się tańsze), a także jakość i bezpieczeństwo

Red: Czym Polaków trzeba zachęcać do produktów markowych?

RS: Jakość i trwałość – to powody, dla których Polacy sięgają po produkty markowe. Po raz pierwszy z badań prowadzonych na zlecenie Stowarzyszenia ProMarka przez agencję badawczą MASMI wynika, że najważniejszym czynnikiem branym pod uwagę przy zakupie produktów codziennego użytku jest jakość, a nie tak jak dotychczas cena. Według badanych to właśnie produkty markowe cechuje wysoka jakość (73%). Oczywiście, bardzo duże znaczenie odgrywają też aspiracje i poczucie przynależności do grupy użytkowników danego dobra, choć zdecydowanie rzadziej te elementy są wymienianie jako motywacja decyzji zakupowych.

Red.: Jak postrzegane są polskie marki przez polskiego konsumenta? Które wolimy bardziej – rodzime czy zagraniczne? Jak to się zmienia w czasie?

RS: Najważniejsze jest to by kupowane przez nas towary były dobre, bo tylko w ten sposób rozsądnie dokonuje się zakupów płacąc za nie własnymi pieniędzmi.
Co ciekawe, w dalszym ciągu jednym z najskuteczniejszych sposobów na wypromowanie polskich produktów w Polsce jest wcześniejsze uznanie ich przez klientów za granicą. Stąd też dużą popularnością wśród polskich producentów cieszą się zagraniczne konkursy i rankingi, gdyż międzynarodowe uznanie jest pewnego rodzaju gwarancją dla polskich konsumentów.

Red.: A jak wygląda sprawa za granicą – czy polskie markowe wyroby mogą być naszym ambasadorem na świecie? Jaki wizerunek kreuje Polska poprzez swoje produkty?

RS: Polskie produkty coraz lepiej radzą sobie za granicą. Popularności polskim produktom spożywczym przysporzyła choćby emigracja z ostatnich lat. Polacy szukający swojej szansy za granicą, niejako wymusili na lokalnych dystrybutorach wprowadzenie do oferty polskich produktów.

Rozmawiała Aleksandra Łuczak

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj