PRoto.pl: Skąd wziął się pomysł na stworzenie platformy About You?
Tarek Müller, współzałożyciel i CEO platformy About You: Kiedy wraz z Sebastianem Betzem i Hannesem Wiesem wystartowaliśmy z platformą w Niemczech cztery lata temu, odkrywanie mody miało miejsce w świecie offline – głównie podczas zakupów w sklepach stacjonarnych, w czasie przechadzania się wśród witryn sklepowych. Sklepy internetowe wtedy były po prostu wirtualnymi magazynami. Postanowiliśmy więc zacząć od naszej wizji – stworzyć pierwszą destynację „modowej podróży”, gdzie będzie można znaleźć inspiracje i jednocześnie odpowiednie ubrania, które będą pasowały do stylu każdego z nas. Teraz jesteśmy prekursorami rosnącego rynku odkrywania mody online.
Szefowie About You: Hannes Wiese, Tarek Müller i Sebastian Betz
PRoto.pl: Dlaczego Pana zdaniem ludziom tak bardzo spodobał się pomysł internetowej platformy zakupowej?
T.M.: Sklepy internetowe przede wszystkim powinny być ciekawe i inspirujące oraz powinny być czymś o wiele więcej, niż tylko miejscem dodawania produktów do koszyka. About You jest pierwszym modowym sklepem online, który dokładnie wie, czego chce klient, i przenosi do sieci te same doznania, których doświadcza on podczas zwykłych zakupów w sklepach stacjonarnych. Oferujemy polskim konsumentom dostęp do ponad 70 tys. produktów oraz ponad 500 marek, dzięki czemu zakupy na naszej platformie są tak samo proste, jak przechadzanie się wśród półek sklepowych w centrum handlowym. Atrakcyjnie stworzona treść daje też klientowi poczucie przeglądania modowego czasopisma. Co więcej, konsumenci otrzymują personalizowane propozycje produktów, typowe dla serwisów takich jak Netflix czy Spotify.
PRoto.pl: Dlaczego zdecydował się Pan wystartować z platformą About You na polskim rynku?
T.M.: Polska jest świetnym rynkiem o dużym potencjale, na którym ludzie mają znakomite poczucie stylu. Natomiast wcześniej nie istniał tu taki sklep internetowy, który umożliwiałby odkrywanie mody online w taki sposób, jaki oferuje About You.
PRoto.pl: Jak wyglądała promocja platformy na polskim rynku?
T.M.: Postanowiliśmy ruszyć z naszą dwufazową strategią, którą stworzyliśmy i wykorzystaliśmy na rynku holenderskim. Najpierw wystartowaliśmy z krótkimi zwiastunami na dużych nośnikach multimedialnych, na których pojawiało się zaledwie logo platformy – bez żadnej informacji o tym, czym jest About You. Miało to na celu wzbudzanie zainteresowania wśród potencjalnych odbiorców. Inauguracja platformy miała miejsce 8 sierpnia 2018 roku. Wzięło w niej udział 400 celebrytów, influencerów, dziennikarzy oraz ekspertów z branży. Podczas eventu nastąpiło też ceremonialne odliczanie do oficjalnego, długo wyczekiwanego uruchomienia naszego sklepu internetowego – wtedy też rozpoczęła się druga faza naszej strategii, która ma za zadanie wywołać podekscytowanie wśród klientów. Od tego też momentu wszystkie reklamy About You prezentują konkretne produkty dostępne na platformie oraz już przedstawiają ją jako sklep z modą online. Dodatkowo, na początek oferujemy naszym klientom dużą zniżkę.
PRoto.pl: Czy Pana zdaniem polski rynek e-commerce nie staje się już trochę nasycony?
T.M.: Wręcz przeciwnie – uważam, że polski rynek e-commerce wciąż ma wielki potencjał. Mimo tego, że na rynku istnieją już tacy gracze jak Zalando czy Amazon, jesteśmy pierwszą platformą w segmencie odkrywania mody online.
PRoto.pl: Na przestrzeni tych kilku lat, od kiedy About You istnieje na rynku, czy zauważył Pan jakieś zmiany w nawykach zakupowych konsumentów?
T.M.: Wykorzystanie mobilnych urządzeń zauważalnie wzrosło. 70 proc. zamówień jest realizowanych przez klientów używających aplikacji mobilnej. Dlatego też od samego początku przyjęliśmy strategię „mobile first”.
PRoto.pl: Czy zgadza się Pan ze stwierdzeniem, że rynek e-commerce jest „przyszłością” i obecnie klienci wolą o wiele bardziej robić zakupy przez internet niż w sklepach stacjonarnych?
T.M.: Tak, zdecydowanie się z tym zgadzam. Jednak mimo wszystko rynek e-commerce nie zastąpi całkowicie sklepów stacjonarnych. W przyszłości będzie miało miejsce wzajemnie przenikanie się sklepów internetowych i offline’owych, natomiast wydaje mi się, że udział w rynku sklepów internetowych będzie znacznie większy niż tych stacjonarnych.
Rozmawiała Julia Gugniewicz