PRoto.pl: Jak wygląda głosowanie w konkursie Nagroda Publiczności w ramach Złotych Spinaczy 2017?
Julia Kozak, Intercultural Communication Strategist, juror Złotych Spinaczy 2017: Głosowanie na Nagrodę Publiczności w Złotych Spinaczach odbywa się przez specjalną platformę. Można się na nią dostać ze strony Złotych Spinaczy www.zlotespinacze.pl oraz za pośrednictwem mediów społecznościowych ZFPR. O Nagrodę Publiczności walczą wszystkie projekty, których autorzy wyrazili na to zgodę przy ich zgłaszaniu. W tym roku mamy 28 prac, które będą ubiegać się o laur w tej kategorii. Każdy zainteresowany po zarejestrowaniu się będzie mógł zapoznać się z projektami, przeczytać ich opis oraz obejrzeć podsumowujący całość poster, a następnie oddać głos na dowolną liczbę wybranych przez siebie projektów. Nie ma limitów, jeśli chodzi o liczbę głosów oddawanych jednorazowo, doszliśmy do wniosku, że powinno się mieć możliwość głosowania na każdy projekt, który zdobył nasze uznanie. System działa w taki sposób, że głos będzie można oddawać raz na dobę, czyli co 24 godziny można ponownie zagłosować na naszego faworyta. W ten sposób będą zbierane punkty. Wygrywa jeden projekt, ten, który zbierze najwięcej głosów. Głosować można przez cały miesiąc, czyli do 24 listopada do północy.
PRoto.pl: Kto może wyrazić uznanie dla projektów agencji?
J.K.: Głosować może każdy zainteresowany – dostęp do platformy jest otwarty dla wszystkich.
PRoto.pl: Jaka jest Pani zdaniem największa wartość dodana wprowadzenia tej kategorii do Złotych Spinaczy?
J.K.: Udostępnienie szeroko wiedzy o tym, czym są Złote Spinacze w sposób, który dotychczas nie był praktykowany. Możliwość zapoznania się z projektami, nawet jeśli nie jesteśmy ekspertami. Zależy nam na szerokim zaangażowaniu branży, ale też wszystkich, którzy mogą być zainteresowani konkursem, którzy chcą poznać projekty, dowiedzieć się, jakie ciekawe kampanie powstają w Polsce, wyrazić swoje zdanie i zainspirować się.
PRoto.pl: Jak zachęciłaby Pani branżę PR do aktywnego udziału w głosowaniu?
J.K.: Głosujcie, Kochani, bo warto zapoznać się z ciekawymi projektami, zyskać wiedzę, jak rozwija się nasza branża, co się dzieje na rynku, jak komunikują się marki, warto promować dobre praktyki, warto nagradzać to, co uważamy za wartościowe i godne naśladowania.
PRoto.pl: Co, Pani zdaniem, może przesądzić o wyborze publiczności? Jury Złotych Spinaczy może mieć zupełnie inne kryteria oceny…
J.K.: W przypadku Nagrody Publiczności zwykle wygrywa to, co w jakimś stopniu chwyta za serce, jest kreatywne, ciekawe, ale jednocześnie daje poczucie solidnie wykonanej pracy. Najlepiej przemawiają te projekty, które odpowiadają na konkretne zrozumiałe problemy, czasem znane publiczności wcześniej, oraz takie, które przyniosły znaczące efekty.
Rozmawiała Joanna Jałowiec
Zobacz też: Grzegorz Szczepański o konkursie Nagroda Publiczności
PRoto.pl jest partnerem głównym konkursu.
Joanna Jałowiec
Redaktor naczelna PRoto.pl. Od ponad 10 lat w mediach. Specjalizuje się w wywiadach. Zawodowo interesują ją media społecznościowe, CSR, nowe technologie, kryzysy wizerunkowe, tematy społeczne i zmiany w szeroko pojętej branży komunikacyjnej.