.

 

Ambasadorzy marek: Natalia Kaczmarek dla Always

dodano: 
08.05.2024
komentarzy: 
0

W maju 2024 roku mistrzyni olimpijska Natalia Kaczmarek została ambasadorką marki Always, oferującej produkty higieny osobistej dla kobiet. Lekkoatletka wystąpi w kampanii „To nowy okres”.

Natalia Kaczmarek we współpracy z Always będzie walczyć z tabu, jakim jest miesiączka w świecie sportu. Działania stanowią odpowiedź na badania przeprowadzone przez markę na rynkach brytyjskim i francuskim, które pokazały, że 61 proc. profesjonalnych zawodniczek sportowych doświadcza lęku przed miesiączką, który zniechęca je do uprawiania sportu [1]. Badania przeprowadzone na polskim rynku pokazują z kolei, że 77 proc. atletek wyznaje, że miesiączka i potrzeby kobiet z nią związane nie są uwzględniane w środowisku sportowym. 54 proc. kobiet uprawiających sport zostało z kolei wykluczonych z udziału w zawodach z powodu miesiączki [2].

Always, które jest oficjalnym partnerem zapewniającym produkty menstruacyjne podczas Igrzysk Olimpijskich 2024 w Paryżu, podejmuje działania, by pomóc profesjonalnym sportowczyniom zwalczać istniejące ograniczenia i przełamać tabu.

Marka we współpracy z nową ambasadorką rozpoczyna kampanię „To nowy okres”, która ma pomóc w wyeliminowaniu lęku przed miesiączką w świecie sportu. Always i Natalia Kaczmarek będą działać na rzecz podniesienia świadomości oraz zintensyfikowania rozmów na temat wpływu miesiączki na zawodniczki sportowe.

Działania komunikacyjne obejmą konferencję prasową dotyczącą tabu, jakim jest miesiączka w branży sportowej. Zaplanowano także publikacje w kanałach społecznościowych Natalii Kaczmarek.

Poza eliminacją tabu przez zwiększenie liczby rozmów na temat okresu w sporcie, marka będzie również dostarczać pakiety edukacyjne dla nauczycieli wychowania fizycznego i trenerów. Chce w ten sposób ułatwić otwarte rozmowy między nimi a młodymi sportowczyniami. Co więcej, produkty Always będą dostępne dla zawodniczek w wiosce olimpijskiej i poza nią.

„Bez wątpienia miesiączka wpływa na każdy aspekt sportowego życia. Od kalendarza wypełnionego obozami treningowymi, po same zawody sportowe, miesiączka ma ogromny wpływ na wyniki przez nas osiągane. To niezwykle istotne, aby upewniać się, że wszystkie osoby zaangażowane w proces treningowy i opiekę nad zawodniczkami były dobrze wyposażone w wiedzę na temat miesiączki, bo tylko w ten sposób możemy pomóc młodym kobietom poczuć się bardziej komfortowo, bezpiecznie i pewnie” – mówi Natalia Kaczmarek. „Always to marka, która od ponad 35 lat jest pionierem przełamywania tych barier, dlatego jestem dumna z zaproszenia mnie do roli ambasadorki tej niezwykle istotnej kampanii, zwłaszcza w momencie, gdy wkraczamy w historyczny rok dla sportsmenek” – dodaje ambasadorka.

Współpraca z Kaczmarek została zaplanowana do końca września 2024 roku.

Kampania w mediach społecznościowych rozpoczęła się z kolei w kwietniu 2024 roku wraz z promocją w sklepach sieci Biedronka oraz donacją dla fundacji Kamili Skolimowskiej. Promocja zakończyła się 30 kwietnia. Marka przekazywała 2 proc. od zakupu na rzecz fundacji. (mb)

[1] Always Female Athletes Research Oct 2023 UK; Sample 1,007 Female Athletes

[2] Dane pochodzą z badania przeprowadzonego przez markę Always na rynku polskim we wrześniu 2023 roku.

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin