.

Zimowy PGE Narodowy w trasie. Event, który zmienia oblicze zimowego wypoczynku w mieście

dodano: 
27.06.2023

Rodzaj:

case'y agencji

PUNKT WYJŚCIA

Płyta największego stadionu w Polsce, chociaż latem tętniła życiem, zimą była pusta. Uwypuklając zalety obiektu, postanowiliśmy to zmienić, tworząc kilkumiesięczną instalację – pełną zimowych sportów, rozrywki i zabawy. Zbudowaliśmy wydarzenie na niespotykaną dotąd skalę. „Zimowy Narodowy” od dziewięciu lat przyciąga nie tylko fanów aktywnego wypoczynku i rozrywki, ale też media, gwiazdy, influencerów i topowe marki, którym zapewnia wyjątkową przestrzeń na zimową komunikację.

Od 2021 roku „Zimowy Narodowy” co roku wyrusza także w trasę, wykorzystując lokalny potencjał, łącząc sport z rozrywką, aktywny wypoczynek z zimowymi atrakcjami, dbając o promocję zdrowia i łyżwiarstwa w całej Polsce.

O PROJEKCIE

Po ubiegłorocznym sukcesie dodatkowej formuły „Zimowego Narodowego”, jedno z najbardziej rozpoznawalnych zimowych wydarzeń w Polsce po raz drugi wyruszyło w trasę. Tym razem w rozbudowanej i odświeżonej formie, jakiej do tej pory w Polsce nie było. Pod czujnym okiem pomysłodawcy konceptu – TESTA Agency – „Zimowy PGE Narodowy w Trasie” odwiedził aż 16 lokalizacji w dwa miesiące. W trakcie pierwszej odsłony, która miała miejsce w 2021 roku, było to 10 lokalizacji. Skala zainteresowania projektem sprawiła, że musiał się rozrosnąć aż do 16 miejscowości w kolejnym roku.

CEL

Celem „Zimowego PGE Narodowego w Trasie” jest promocja zdrowia oraz sportów zimowych, które zyskują w Polsce z roku na rok coraz większą popularność. To również zachęcenie i inspirowanie Polaków do aktywności fizycznej, szczególnie w okresie zimowym w mniejszych miejscowościach, oraz budowanie w najmłodszych pasji do sportów zimowych, które z amatorskich początków mogą przekłuć w zawodowe sukcesy.

STRATEGIA

Rozwój potencjału lodowisk lokalnych poprzez rozbudowanie ich oferty o profesjonalne szkolenia łyżwiarskie zarówno dla amatorów, jak i profesjonalistów.

Wprowadzenie dodatkowych, okołołyżwiarskich atrakcji na polskie lodowiska, które zachęcą do aktywności fizycznej poprzez zabawę.

Zwiększenie inkluzywności poprzez organizację akcji specjalnej i dystrybucję bezpłatnych wejściówek na lodowiska.

Zbudowanie relacji z mediami ogólnopolskimi i regionalnymi, które informowały o wydarzeniach.

Prowadzenie regularnych działań komunikacyjnych w social mediach.

Nawiązanie współpracy ze sponsorem tytularnym wydarzenia zaangażowanym w promocję łyżwiarstwa w Polsce.

GRUPY DOCELOWE

Mieszkańcy 16 polskich miast: Lublin, Dębica, Częstochowa, Elbląg, Tomaszów Mazowiecki, Łódź, Bydgoszcz, Białystok, Skarżysko-Kamienna, Toruń, Kielce, Gorzów Wielkopolski, Siedlce, Świdnica, Opole i Warszawa.

Miejskie i lokalne ośrodki sportu i rekreacji, agencje rozwoju miasta, centra sportowe.

Media ogólnopolskie i regionalne.

ZREALIZOWANE DZIAŁANIA

Czas trwania projektu: 15 grudnia – 31 marca.

Przez 107 dni „Zimowy PGE Narodowy w Trasie” odwiedził 16 polskich miast, podwajając swój zasięg względem ubiegłego roku. Pod tegorocznym hasłem „Czas na łyżwy” skutecznie aktywizował do stawiania pierwszych kroków na tafli lodu również tych, którzy do tej pory nie mieli na to szansy.

W trakcie ferii odbyły się 32 wydarzenia, podczas których wykwalifikowana kadra instruktorska prowadziła zajęcia łyżwiarskie dla dzieci (w wieku 3-12 lat), młodzieży (13-18 lat), dorosłych i seniorów. Dzięki temu projekt zaktywizował nowych adeptów sztuki łyżwiarskiej oraz podniósł umiejętności pasjonatów tej dziedziny sportu.

Poza treningami z profesjonalistami, projekt inspirował także do zabawy na lodowiskach przez animacje, zabawy, gry i konkursy, a także wyjątkowe wydarzenie – Disco Lodowisko, organizowane we współpracy z najbardziej muzyczną stacją telewizyjną w Polsce.

W ramach akcji specjalnej z partnerami medialnymi rozdystrybuowanych zostało 2 500 darmowych wejściówek na lodowiskach w 16 polskich miastach, dzięki czemu z infrastruktury, treningów i zabawy skorzystać mogło jeszcze więcej osób, a projekt zyskał jeszcze bardziej inkluzywny charakter.

Po raz kolejny partnerem oraz sponsorem tytularnym wydarzenia była PGE Polska Grupa Energetyczna, która wspiera jednocześnie Polski Związek Łyżwiarstwa Figurowego i Polski Związek Łyżwiarstwa Szybkiego. W tegoroczną odsłonę wydarzenia zaangażowali się także partnerzy medialni RMF FM i 4FUN.TV.

EFEKTY

Rekordowa frekwencja: łącznie blisko 600 tysięcy miłośników zimy miało okazję poszaleć na tafli lodu przy licznych aktywnościach sportowych, profesjonalnych szkoleniach oraz zabawach i konkursach.

Łączna liczba dni trwania projektu: 107

Liczba przeprowadzonych treningów łyżwiarskich: 32

Liczba wydanych bezpłatnych biletów: 2,5 tys.

Łączna liczba publikacji mediowych: ok. 550

Dotarcie publikacji mediowych: 10 720 699 mln

AVE publikacji mediowych: ponad 1 630 000 mln

Wyświetlenia kampanii display: 2 100 968 mln

Blisko 100 000 wejść na stronę zimowynarodowy.pl

Około 20 000 unikalnych użytkowników strony www

Czytaj też: Marketingowy challenge, czyli jak Testa Communications wykorzystała możliwości TikToka do promowania Zimowego Narodowego

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin