sobota, 21 grudnia, 2024

Z zagranicy

Bez ambasadora dobrej woli
W kampanii przygotowanej przez Amerykańską Agencję Rozwoju Międzynarodowego (USAID) i mającej na celu poprawienie wizerunku USA wśród Palestyńczyków zabrakło przedstawicieli strony palestyńskiej – poinformował portal O’Dwyer’s PR. Żadna z osób publicznych, do których się zwrócono, nie była zainteresowana pełnieniem roli ambasadora dobrej woli.

Product placement
Działalność product placement kwitnie – czytamy w Los Angeles Times. W tym roku amerykańskie firmy wydadzą około 4,2 miliardy dolarów na ten cel; reklamodawcy płacą nawet 2 miliony dolarów za pojawienie się ich produktu w popularnym serialu „The Apprentice” na kanale NBC. Jonathan Adelstein bada te wydatki na polecenie Federalnej Komisji ds. Komunikacje (FCC). Twierdzi, że obecnie obowiązujący standard przygotowywanych sprawozdań z wydatków na product placement nie jest wystarczający i nie zapewnia pełnej jawności. 

Rekomendacje
Rada Spraw Zagranicznych zaproponowała w swoim raporcie taktykę postępowania Stanów Zjednoczonych względem krajów muzułmańskich w celu poprawy ich wizerunku – czytamy w portalu Scoop. Rekomendacje zawierają: zaangażowanie mediów lokalnych i regionalnych poprzez wysyłanie informacji prasowych, wywiady, konferencje prasowe, wizyty oraz kampanię przedstawiającą pomoc i wsparcie Stanów Zjednoczonych dla regionu. Konieczne jest jednak używanie lokalnych mediów jako przekaźnika, ponieważ grupa docelowa nie traktuje poważnie mediów wspieranych przez rząd amerykańskich, takich jak Radio Sawa i al-Hurra TV.

Dla służby zdrowia
Amerykański oddział Fleishman-Hillard wprowadził nowy program komunikacji – Fleishman-Hillard Health Solutions Navigator SM – który łączy w sobie wiedzę najlepszych konsultantów z dziedziny public affairs oraz z sektora ochrony zdrowia. „Ochrona zdrowia w Stanach Zjednoczonych przechodzi obecnie istotne zmiany”- informuje John Graham, prezes zarządu Fleishman-Hillard Inc. „Z Fleishman-Hillard Health Solutions Navigator, Fleishman-Hillard stanie się pierwszą firmą komunikacyjną, która łączy głęboką wiedzę z zakresu ochrony zdrowia, public affairs oraz usług komunikacyjnych koniecznych, aby zainicjować zmiany zarówno wśród rządzących, jak i społeczeństwa amerykańskiego”. Na program komunikacji Fleishman-Hillard Health Solutions Navigator składają się m.in. dostęp do doradcy strategicznego – określającego regulacje i politykę komunikacji, media i government relations, badania opinii publicznej, kampanie grasroots, budowanie koalicji interesów, tworzenie partnerstwa z innymi podmiotami oraz społeczne programy edukacyjne. Program ma na celu pomoc firmom farmaceutycznym, organizacjom pozarządowym związanym z sektorem healthcare, stowarzyszeniom pacjentów itp. uzyskać wpływ na kierunek zmian dokonujących się obecnie w sektorze służby zdrowia w USA. Fleishman-Hillard Health Solutions Navigator będzie kierowany przez Anne Woodbury i dr Sharada Mansukani.

Dni Kariery PR w Niemczech
17 czerwca br. eksperci PR spotkają się z niemieckimi studentami w Münster podczas Dni Kariery Public Relations, które organizuje Instytut Wiedzy o Komunikacji na Uniwersytecie Wilhelma w Westfalii. Przedstawiciele sześciu krajów, w tym Singapuru i USA, będą prowadzili dyskusję na temat międzynarodowych perspektyw PR w edukacji. Najważniejszymi kwestiami mają być profesjonalizacja usług PR i wymagania wobec kadry PR. Całodniowy event będzie połączeniem fachowego kongresu oraz bezpłatnych targów PR. W ramach kongresu specjaliści z agencji i działów PR w firmach oraz przedstawiciele organizacji pozarządowych zajmą się 10 najważniejszymi tematami określającymi kształt rynku pracy PR. Przykładowymi panelami będą: PR w kryzysie, organizacje non-profit, PR w branży telekomunikacyjnej oraz PR międzynarodowy. W części targowej zaprezentują się agencje, firmy szkoleniowe, uczelnie oraz zrzeszenia PR. Wieloletni praktycy będą służyć studentom i adeptom zawodu radami, jak postępować na początku kariery, by zdobyć dobrą pracę i doświadczenie.

Austriacki Dzień PR
24 maja Austriacy obchodzili Dzień PR, który specjaliści uczcili spotkaniem w jednym z ogrodów botanicznych w Burggarten. 200 uczestników spotkania miało okazję wysłuchać wyników badań, jakie z tej okazji przeprowadzono wśród członków Austriackiego Związku Public Relations (PRVA). Tegoroczny Dzień PR poświęcony był na dyskusję o specjalizacji i pozycjonowaniu branży. Również tego tematu dotyczyło badanie przeprowadzone przez PRVA. Wykazało ono, że do najważniejszego spektrum działalności PR w Austrii należą: komunikacja korporacyjna, komunikacja strategiczna i kryzysowa. Współpraca z mediami, jeszcze do niedawna najważniejsza część pracy PR-owca, spadła na miejsce 5. Z ankiet wynika również, że austriacki PR w przyszłości zainwestuje przede wszystkim w doradztwo.

Nowy symbol Ameryki
FAZ Netz zamieszcza artykuł na temat jednego z najważniejszych symboli Ameryki, jakim w ciągu ostatnich dwóch lat stała się Bethany Hamilton. Historia jej wizerunku, z którego korzystano przy kilku kampaniach społecznych na całym świecie, zaczęła się 31 października 2003 roku podczas święta Halloween na Hawajach. Wówczas 13-letnia Hamilton została zaatakowana przez rekina i straciła lewą rękę. Dzisiaj ponownie staje do walki o mistrzostwo i współzawodniczy z pełnosprawnymi zawodnikami. Jej siła i optymizm stały się dla Amerykanów symbolem walki o marzenia i dążenie do celu. Hamilton zaangażowano do kampanii wspierających żołnierzy amerykańskich w Iraku oraz dzieci będących ofiarami tsunami.

Dialog o mediach i PR
W poniedziałek 30 maja br. rozpoczął się Hamburger Dialog, kongres branży komunikacyjnej. Po raz siódmy wydarzenie ma miejsce w stolicy niemieckich mediów – Hamburgu. W 20 forach dyskusyjnych i warsztatach biorą udział menedżerowie domów mediowych, agencje PR i przedstawiciele branży reklamowej. Jednym z omawianych wspólnie tematów jest strategia PR niemieckich banków oraz przyszłość cyfrowych telewizji.

Poważne kampanie bez czasu i pieniędzy
Welt am Sontag donosi o „szoku”, jaki w ostatnim tygodniu przeżyli kandydaci do niemieckiej Izby Reprezentantów – Bundestagu. Jak zapowiedział Gerhard Schröder wybory rozpoczną się znacznie wcześniej, co oznacza, że zostało niewiele czasu na zaplanowanie i przeprowadzenie kampanii wyborczych. „Tym razem nie ma czasu na żarty, jakie obserwowaliśmy w 2002 roku. Kampanie będą bardziej poważne, wartościowsze i polityczne” – zapowiadają niemieccy menedżerowie. Niestety brakuje na to czasu i, co ważniejsze, pieniędzy. „Partie polityczne przeznaczą na komunikację znacznie mniejsze nakłady finansowe niż przed ostatnimi wyborami” – czytamy w Welt am Sontag. Zieloni dysponują 4,2 mln euro, to jest o 1 mln mniej niż w 2002 r. Również o 1 mln euro zmniejszył się budżet na kampanię PDS. CDU i CSU poszukują nadal sponsorów.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj