niedziela, 24 listopada, 2024

Z zagranicy

Sieć agencji PR Weber Shandwick obsłuży UEFA w Europie
Jak podał Pressserwis, dział marketingu i mediów UEFA powierzył sieci agencji Weber Shandwick obsługę działań public relations. Weber Shandwick zajmie się promocją w Austrii, Irlandii, Niemczech, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii programu UEFA Eurotop, dotyczącego praw do transmisji mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2008. Strategię przygotowuje genewskie biuro Weber Shandwick, lokalne oddziały będą zaś wspierać działania centrali. Agencja obsługiwała już kilka projektów dla UEFA latem tego roku.

Ekspansja Trimedia Communications w Europie

W wyniku fuzji pomiędzy korporacjami Huntsworth oraz Incepta, należąca do pierwszej z nich agencja Trimedia Communications przejęła kilka kolejnych firm w Europie. Przejęte agencje znane były wcześniej pod marką Citigate. Teraz Trimedia Communications oferuje swoje usługi m.in. we Włoszech, Hiszpanii, Portugalii, Holandii, Belgii oraz Szwecji. Agencja posiada 26 oddziałów w 12 krajach.
Trimedia Communications oprócz swojej zagranicznej ekspansji wzmacnia swoją pozycję również w rodzimym kraju – Szwajcarii, gdzie w lipcu br. przejęła agencję Zahner & Partner. Poszerzyła również ofertę o usługi PR w zakresie kultury i sponsoringu. Dokonano zmian personalnych na najwyższym szczeblu. Funkcję CEO przejął Martin Zahner, dyrektorem zarządzającą oddziału w Zürichu została Ursula Eggenberger, w Gallen tę funkcję objął Marc Reinhardt.

Fikcyjny blog, fikcyjne przeprosiny
Blogi korporacyjne, wykorzystywane przez agencje reklamowe i PR-owskie jako narzędzie w pozyskiwaniu klienta są coraz częściej krytykowane przez prawdziwych blogerów – donosi The Guardian. Agencja The Cohn & Wolfe PR musiała ostatnio przeprosić za to, że wykorzystała fikcyjnego blogera Barry’ego Scotta do reklamowania produktów czyszczących na stronach internetowych i blogach. Jeden z prawdziwych blogerów, Tom Coates poczuł się tym szczególnie urażony i napisał do Barry’ ego Scotta. Przeprosiny określił jednak jako cyniczne i niehonorowe. Mimo to wielu specjalistów nadal uważa blogi za nieocenione narzędzie marketingu.

CSR-owe Made in Green
Europa broni się przed azjatyckim dumpingiem wprowadzając nowy znak towarowy Made in Green – czytamy na łamach włoskiej Panoramy. Nowe logo jest wyrazem zaangażowania europejskich przedsiębiorstw w społeczną odpowiedzialność biznesu i zostało stworzone w celu walki z nieuczciwą konkurencją z Azji. Istnieją trzy warunki, które muszą zostać spełnione, by otrzymać prawo do używania tego znaku: zachowanie norm dotyczących ochrony środowiska, respektowanie społecznych praw pracowników oraz ochrony ich zdrowia. Każda firma, która będzie chciała otrzymać prawo do używania tego znaku będzie musiała przedstawić szereg atestów i dokumentów potwierdzających nieskazitelność jej działania zarówno w kontaktach z klientami oraz dostawcami, jak i w procesie produkcji. Znak Made in Green zaprezentowany w Barcelonie ma za zadanie uwrażliwić klientów oraz zwrócić ich uwagę na to, iż niska cena niektórych produktów wyprodukowanych w Azji często jest opłacona zatruwaniem środowiska i wykorzystywaniem nielegalnej pracy dzieci i kobiet.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj