Fabryka Komunikacji Społecznej wygrała przetarg na zakup czasu antenowego do nowej odsłony kampanii społecznej „Klub Pancernika Klika w Fotelikach”. Fabryka stworzyła kreację i sama wyprodukowała dwa nowe spoty kampanii. W ramach trzyletniego kontraktu odpowiada również za działania PR.
Kampania „Klub Pancernika klika w fotelikach” zapoczątkowana została w 2005 r. Teraz podjęto decyzję o skierowaniu komunikacji do dzieci starszych i ich rodziców oraz o odświeżeniu kreacji spotów. „Nowe filmy reklamowe łączą się ze zmianą grupy docelowej Klubu Pancernika, dlatego w tegorocznych spotach nacisk położony jest na przypomnienie rodzicom, że nie można być za dużym na bezpieczną podróż samochodem” – komentuje Jan Prószyński, Strategy & Communications Manager w FKS.
W kampanii, która będzie miała swoje dwie odsłony – jedną na początku wakacji, drugą zaś pod koniec sierpnia, tuż przed powrotem dzieci do szkoły – wykorzystane zostaną równocześnie dwa spoty. Pierwszy z nich – „Trening czyni mistrza” – skierowany jest do młodych odbiorców. Opowiada on historię ośmiolatka, który doskonale zdaje sobie sprawę z konieczności zapinania pasów. Towarzyszem jego podróży samochodem jest dobrze znany dzieciom Pancernik Gustaw. Drugi spot – „Poważna rozmowa” – którego motywem przewodnim będzie temat rozmowy „o poważnych sprawach” dorosłego z dzieckiem, przeznaczony jest do rodziców i opiekunów. Ojciec małego chłopca stara się wprowadzić go w poważne tematy. W zabawny sposób opowiada mu o… konieczności zapinania pasów.
Pomysłodawcą i realizatorem działań komunikacyjnych od początku funkcjonowania Klubu Pancernika jest Fabryka Komunikacji Społecznej. Za strategię kampanii odpowiadają: Jan Prószyński, Paweł Prochenko i Ireneusz Stankiewicz z działu badań i strategii FKS. Scenariusze dla obu spotów w letniej odsłonie napisała Teresa Biernacka, senior copywriter, filmy wyreżyserował Sebastian Buttny, zaś za zdjęcia odpowiadał Nicolas Villegas. (es)