Portal prweb.com poinformował, że według rankingu Global Pulse 2008 przeprowadzonego przez Reputation Institute, najbardziej respektowaną marką tego roku w USA jest Google. Natomiast na stronie Instytutu można przeczytać, że liderem zestawienia międzynarodowego w 2008 została Toyota.
Jak wynika z tekstu, ranking Global Puls prowadzony jest od trzech lat. Mierzy on szacunek, zaufanie, podziw i dobre odczucia, jakie do ponad 600 światowych marek żywią konsumenci. Zdaniem Kaspera Nielsena z Reputation Institute, reputacja marki składa się z 7 filarów, są to: jakość produktu/usługi, innowacyjność, polityka zarządzania, praca managerów, nastawienie do władzy, do wartości obywatelskich oraz autopromocja. Firma, odpowiednio z nich korzystając, może prowadzić komunikację z otoczeniem, twierdzi ekspert. Jak wynika z badań, zwłaszcza jakość serwisu jest czynnikiem w istotny sposób wpływającym na szanowanie marki.
Badanie obejmuje także marki polskie. Dotychczas nie podano jeszcze, która z nich zwyciężyła w 2008. Ze strony Instytutu wyczytać można natomiast, że liderem polskiego zestawienia w 2007 roku był Polkomtel, a w 2006 – Bank BPH. Więcej o badaniu tutaj. (ał)