niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościJak koncerny wykorzystują portale społecznościowe?

Jak koncerny wykorzystują portale społecznościowe?

Eric Benderoff zamieszcza na swoim blogu pomysły firm na wykorzystanie nowych mediów do przyciągnięcia potencjalnych klientów.

Zdaniem Stephanie Moritz, dyrektor public relations w firmie ConAgra Foods, bardzo ważnym elementem komunikacji z konsumentami jest ich strona internetowa – stale aktualizowana, wypełniona przepisami kulinarnymi, wskazówkami dotyczącymi zdrowego żywienia i grami, a nie tylko opisami oferowanych przez firmę produktów. Jednocześnie strona jest interaktywna – jej czytelnicy są proszeni o komentarze, dzielenie się swoimi doświadczeniami, przepisami i wskazówkami.

McDonald’s wykorzystuje natomiast takie strony społecznościowe, jak np.ClubMom, by włączyć mamy w dialog na temat marki. Ostatnio także wprowadziło stronę przeznaczoną dla pracowników, dzięki której mogą się oni komunikować między sobą, wymieniać zdjęciami i wygrywać nagrody. Chodzi jednak o to, by strona ta przypominała bardziej portal społecznościowy niż stronę korporacyjną; to pracownicy mają ją tworzyć i rozwijać.

Według Dicka Costolo z Google’ a większość osób korzystających z sieci za kilka lat będzie miało swoje, jedyne ID, dzięki któremu – gdziekolwiek nie zostawiliby swojej opinii – będzie on rozpoznawalny. Dzięki temu osoby, które zaczną pisać na temat firm czy produktów w spójny sposób nie będą musiały zakładać blogów, by zyskać miano wiarygodnego komentatora.

Przedstawiciele firm podzielili się swoimi doświadczeniami podczas panelu dyskusyjnego dla PR-owców, który miał miejsce 17. czerwca w Chicago i był poświęcony możliwościom, jakie oferują nowe media.(kk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj