Eric Benderoff zamieszcza na swoim blogu pomysły firm na wykorzystanie nowych mediów do przyciągnięcia potencjalnych klientów.
Zdaniem Stephanie Moritz, dyrektor public relations w firmie ConAgra Foods, bardzo ważnym elementem komunikacji z konsumentami jest ich strona internetowa – stale aktualizowana, wypełniona przepisami kulinarnymi, wskazówkami dotyczącymi zdrowego żywienia i grami, a nie tylko opisami oferowanych przez firmę produktów. Jednocześnie strona jest interaktywna – jej czytelnicy są proszeni o komentarze, dzielenie się swoimi doświadczeniami, przepisami i wskazówkami.
McDonald’s wykorzystuje natomiast takie strony społecznościowe, jak np.ClubMom, by włączyć mamy w dialog na temat marki. Ostatnio także wprowadziło stronę przeznaczoną dla pracowników, dzięki której mogą się oni komunikować między sobą, wymieniać zdjęciami i wygrywać nagrody. Chodzi jednak o to, by strona ta przypominała bardziej portal społecznościowy niż stronę korporacyjną; to pracownicy mają ją tworzyć i rozwijać.
Według Dicka Costolo z Google’ a większość osób korzystających z sieci za kilka lat będzie miało swoje, jedyne ID, dzięki któremu – gdziekolwiek nie zostawiliby swojej opinii – będzie on rozpoznawalny. Dzięki temu osoby, które zaczną pisać na temat firm czy produktów w spójny sposób nie będą musiały zakładać blogów, by zyskać miano wiarygodnego komentatora.
Przedstawiciele firm podzielili się swoimi doświadczeniami podczas panelu dyskusyjnego dla PR-owców, który miał miejsce 17. czerwca w Chicago i był poświęcony możliwościom, jakie oferują nowe media.(kk)