Mimo kryzysu ekonomicznego amerykańska branża public relations ma się dobrze, wynika z danych IPREX International& Global PR Network, opublikowanych przez MarketWatch.com.
Z danych zebranych w tym roku wśród amerykańskich członków IPREX wynika, że branża PR w USA przeżywa rozkwit. Badanie pokazuje, że aż 63 proc. agencji przewiduje wzrost swoich dochodów w 2009 roku, a jedynie 6 proc. obawia się spadków.
Dobra sytuacja na rynku usług public relations wynika z trzech czynników, czytamy w artykule. Wszystkie one związane są z działalnością klientów amerykańskich agencji. Po pierwsze, dzięki wzmożonej globalnej ekspansji klientów PR-owskich firm. Drugim ze wskazywanych czynników jest postrzeganie PR-u przez klientów, jako działania, w które warto inwestować, nawet mimo kryzysu ekonomicznego.
Pozytywnie na rynek usług PR-owskich wpływa również rozwój nowych mediów, za pomocą których PR może być uprawiany. IPREX to jedno z największych stowarzyszeń niezależnych firm public relations. (ał), (psp)