Agencje public relations z Afryki i tamtejsi PR-owcy szykują się do corocznej kontynentalnej konferencji branżowej. Tym razem specjaliści debatować będą nad definicją i znaczeniem CSR-u, donosi portal AllAfrica.com.
Hasłem przewodnim ogólnoafrykańskiej konferencji dla PR-owców, która odbędzie się 21 listopada w Lagos, będzie „Odpowiedzialność a zysk”. Spotkanie ma pokazać różne oblicza CSR-u oraz przekonać do takiej praktyki środowiska biznesowe.
W Afryce, jak podkreślają lokalni PR-owcy, społeczna odpowiedzialność firm jest praktyką mało rozpowszechnioną i często błędnie definiowaną. Dla przykładu: w Nigerii jedynie kilka firm ma profesjonalnie opracowaną strategię społecznej odpowiedzialności, tłumaczy Alima Atta z Sesema PR. „A w przekonaniu przedstawicieli wielu korporacji CSR równoznaczny jest jedynie ze sponsoringiem i dotacjami”, dodaje Atta.(ał)