sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościBlogi niedoceniane w branży IT

Blogi niedoceniane w branży IT

Aż 63 procent firm z branży technologicznej nie docenia korzyści płynących z prowadzenia blogów korporacyjnych – to wniosek z międzynarodowego badania przeprowadzonego przez Eurocom Worldwide.

Z opinii wskazywanych przez respondentów badania wynika, że powodów, dla których ponad połowa firm IT nie korzysta z blogów jest kilka. Główną przyczyną – sugerowaną przez 36 proc. ankietowanych – jest konieczność poświęcania im zbyt dużej ilości czasu, 33 proc. badanych nie widzi w prowadzeniu blogów żadnych korzyści, a 12 proc. obawia się negatywnych reakcji i komentarzy dotyczących firmy pod wpisami prowadzących blogi korporacyjne.

Natomiast firmy, które decydują się na blog jako formę komunikacji z otoczeniem, kierują się przede wszystkim potrzebą wzmocnienia interakcji klientów z firmą. Potwierdziło to 51 proc. badanych, którzy prowadzą blogi korporacyjne. 23 proc. z nich bloguje, by uczestniczyć w debatach i wymianie doświadczeń biznesowych, 14 proc używa blogów do podniesienia poziomu rozpoznawalności firmy, natomiast 11 proc.- by wzmocnić działania z zakresu jej pozycjonowania.

Badanie Eurocom Worldwide przeprowadzone zostało w pierwszym kwartale 2009 roku na grupie 335 menedżerów zarządzających międzynarodowymi firmami informatycznymi. Wśród nich znaleźli się także przedstawiciele firm mających swoje oddziały w Polsce.
Eurocom Worldwide jest globalną siecią agencji PR, reprezentowaną w Polsce przez Imago PR. (ał)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj