Na portalu brandrepublic.com pojawiła się informacja o coraz bardziej popularnym komunikatorze internetowym, jakim jest Twitter i możliwościach wykorzystywania go przez firmy do budowy wizerunku. Gareth Jones, autor artykułu, wymienia 8 firm, których błędów w wykorzystywaniu Twittera należy unikać. Są to: Amazon, Hewlett Packard, Ebay, Mc Donald’s, Pepsi, Vodafone, Easy Jet i Gucci.
Żadna z marek zdaniem autora nie potrafiła w pełni skorzystać z potencjału microbloga i znaleźć wśród jego użytkowników dodatkowy rynek zbytu dla swoich kanałów RSS.
Autor opisuje, że marka Gucci np. używa Twittera głównie do zamieszczania treści reklamowych, zamiast zaangażować się w relacje z internetową społecznością i nie ma na nim nic, czego nie można by znaleźć w wyszukiwarce Google. Podobny błąd popełnił fastfoodowy gigant Mc Donald’s, który wykorzystał Twittera do „bombardowania” użytkowników nowymi promocjami i możliwymi do wygrania nagrodami.O błędach koncernów czytaj więcej tutaj.