czwartek, 9 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościEdelman Health Engagement Barometer

Edelman Health Engagement Barometer

Społeczeństwo oczekuje od firm i organizacji większego zaangażowania w zdrowie- wynika z globalnego badania Edelman Health Engagement Barometer. Rezultaty badania przeprowadzonego przez agencję Edelman pokazują, że firmy i organizacje funkcjonujące w sferze opieki zdrowotnej powinny – zdaniem opinii publicznej – wspierać ludzi w rozwiązywaniu ich problemów zdrowotnych oraz troszczyć się o zdrowie publiczne poprzez inwestowanie w profilaktykę. Zadaniem firm jest – zdaniem respondentów – dostarczanie wyczerpujących informacji, transparentność komunikacyjna, szybka reakcja oraz komunikowanie się tu i teraz, przyłączenie się do toczących się rozmów (w sieci i poza nią), a także angażowanie społeczeństwo w sposób bardziej osobisty i za pośrednictwem eksperckich kanałów komunikacji.

Badanie wyłoniło spośród respondentów bardzo wpływową grupę tzw. Health Info-entials (20 proc. badanych). Są to osoby w różnym wieku oraz o różnym statusie materialnym. Wykazują one znacznie większe zainteresowanie kwestiami dotyczącymi zdrowia, są lepiej poinformowane i bardziej zaangażowane niż ogół populacji. Health Info-entials mają także większy wkład w funkcjonowanie sektora zdrowotnego: z większym prawdopodobieństwem będą pracować w sektorze zdrowia (26 proc. vs. 18 proc.), będą cierpieć z powodu ciężkiej, przewlekłej choroby (41 proc. vs. 34 proc.), zostaną opiekunami osób chorych (17% vs. 11%), będą zażywać leki na receptę (47% vs. 41 proc.). Ponadto, osoby te obdarzają firmy i organizacje zdrowotne większym zaufaniem (69 proc. vs. 58 proc.) oraz chętniej podejmują aktywności w ich imieniu (81 proc. vs. 63 proc.).

Ponad połowa badanych wyraziła potrzebę osobistego, szczerego zaangażowania i dialogu na temat własnego zdrowia. Im większy ich osobisty wkład, tym większa chęć do zaangażowania. Zaobserwowano także ścisły związek pomiędzy zdrowiem osobistym, społecznymi priorytetami w zakresie ochrony zdrowia a oczekiwaniami wobec firm z sektora zdrowotnego (tj. zapewnianie odpowiedniej opieki zdrowotnej, rozwiązywanie problemów związanych z chorobami przewlekłymi i skuteczną profilaktyką).

Prawie wszyscy respondenci (96 proc.) są zdania, że najbardziej wiarygodnym źródłem informacji na temat zdrowia jest lekarz. Osoby z grupy Health Info-entials, dodatkowo – bez względu na wiarygodność specjalisty – weryfikują uzyskane od lekarza informacje w innych źródłach (aż 88 proc.).

Zjawisko to nazwano w agencji Edelman The New Second Opinion™ To, na czym najbardziej ludziom zależy, to troska o siebie samych, czyli utrzymanie dobrej kondycji zdrowotnej i profilaktyka (74 proc.), rozwiązywanie problemów związanych z leczeniem chorób przewlekłych (66 proc.) i zapobieganie kolejnym zachorowaniom (61 proc.). Badani wyrazili opinię, że priorytetem dla firm działających w branży ochrony zdrowia powinno być wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom pacjentów, a dopiero w dalszej kolejności sprzyjanie innowacjom (41 proc.), ochrona prywatności (40 proc.) czy wpływ środowiska na ludzkie zdrowie (47 proc.).

Grupa Health Info-entials dzięki umiejętności wywierania wpływu i uprzywilejowanej pozycji, ma duży potencjał – pokazuje badanie. Inicjuje i prowadzi dialog dotyczący kwestii zdrowotnych, firm, organizacji i marek; wyznacza przyszłe kanały komunikacji oraz tematy i źródła, które będą miały coraz większy wpływ na to, co jest związane ze zdrowiem.

Badaniu Edelman Health Engagement Barometer poddano grupę 5 000 dorosłych osób w wieku 18-75 lat, z 5 krajów (Chiny, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania i USA). Wzięto w nim pod uwagę koncepcje zaangażowania w trzech wymiarach: pojawiające się tematy, które są najważniejsze dla interesariuszy z obszaru zdrowia; wpływowe osoby, które biorą udział w rozmowach i działaniach związanych z tymi tematami oraz kanały, za pomocą których komunikacja w tej dziedzinie jest najbardziej efektywna. Dodatkowo przeprowadzono pogłębione wywiady z 50 ludźmi tradycyjnie postrzeganymi jako wpływowi w obszarze zdrowia. Badanie zostało zaprojektowane przez StrategyOne i zorganizowane przez Greenfield Online pod koniec 2008 r. (kk

Cały raport w wersji angielskiej

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj