PR-owcy i blogerzy mogą pracować razem – przekonuje na swoim blogu Dave Fleet, senior consultant kanadyjskiej agencji Thornley Fallis Communications.
Autor odnosi się do pomysłu społeczności internetowej MomDot. Jej członkinie zaproponowały przeprowadzenie akcji PR Blackout, polegającej na ignorowaniu przez tydzień materiałów promocyjnych i informacyjnych przesyłanych przez specjalistów ds. PR-u. Organizatorki chcą w ten sposób zaprotestować przeciw nachalnym działaniom PR-owców, którzy zarzucają blogerów masą niepotrzebnych im informacji. Akcja ma także na celu „powrót do korzeni” blogingu, czyli pisania o tym, o czym się chce, a nie o tym, o czym chcą PR-owcy.
Komentując tę inicjatywę David Fleet zauważa, że podstawową zasadą w kontaktach z blogerami powinna być umiejętność wyjścia poza własny punkt widzenia. PR-owcy powinni budować więź z autorami blogów, i to tylko z tymi, którzy są kluczowi z punktu wodzenia przyjętej strategii. PR-owcy powinni także zachowywać balans pomiędzy dbaniem o interesy klientów i uwzględnianiem preferencji blogerów – czytamy na blogu.(ks)
o akcji PR Blackout