Marta Życińska, dotychczasowa dyrektor marketingu Mastercard w Polsce, awansowała na stanowisko dyrektor ds. marketingu i komunikacji na Europę Środkowo-Wschodnią w Mastercard Europe. Będzie odpowiadać za strategię marketingową oraz działania marketingowe i komunikacyjne na 19 rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. W zakresie jej obowiązków znajdzie się zarówno marketing B2C, jak i współpraca w sektorze B2B, głównie z bankami i detalistami.
Życińska kierowała działem marketingu Mastercard w Polsce przez dwa lata. Poprzednio pracowała w Grupie PZU, najpierw jako dyrektor ds. komunikacji marketingowej, następnie – dyrektor biura marketingu. Wcześniej była związana z PTK Centertel, gdzie przez kilka lat odpowiadała za budowanie marki Idea dla Firm, a później brała udział w rebrandingu na Orange i kierowała komunikacją masową tej marki.
Martę Życińską w polskim oddziale firmy zastąpił Paweł Kotowski, który od 15 maja 2018 roku pełni funkcję dyrektora marketingu. Odpowiada za działania promujące Mastercard, należące do niej marki, rozwiązania i produkty, a także za współpracę marketingową z bankami i sieciami handlowymi oraz za projekty sponsoringowe firmy w Polsce. Pracę w Mastercard Kotowski rozpoczął w 2016 roku jako Marketing Manager i był odpowiedzialny za komunikację konsumencką. Wcześniej, przez prawie dziewięć lat, pracował w Red Bullu – początkowo jako analityk i menedżer ds. marketingu w dziale On Premise, gdzie opracowywał strategie marketingowe współpracy z punktami gastronomicznymi, później był Brand Managerem odpowiedzialnym za komunikację marketingową marki w zakresie produktów oraz eventów sportowych i kulturalnych. (mb)