Z jakichś nieznanych przyczyn informacja prasowa stała się gwarantem sukcesu – pisze na stronie aboutpublicrelations.net Bill Stoller.
Specjaliści od publikacji orzekli, że masowa wysyłka informacji prasowych do dziennikarzy jest odpowiedzią na wszystkie problemy branży marketingowej. Jak zaznacza autor, notka prasowa jest jedynie narzędziem, którym trzeba umieć się posługiwać, aby osiągnąć sukces. I wymienia szereg kwestii decydujących o zyskaniu (lub braku) publikacji w mediach.
Stoller zaznacza, że notka prasowa powinna zawierać w swojej treści ciekawą historię, powinna być również umieszczona w szerszym kontekście (informacja prasowa nie może być zawieszona w próżni). Autor zaznacza także, że osoba redagująca notkę prasową musi nauczyć się myśleć jak jej odbiorca, czyli redaktor. Poza tymi czynnikami Stoller przypomina także o wytrwałości – jeśli jesteśmy przekonani, że przekazana przez nas informacja jest ciekawa i powinna trafić do konkretnej redakcji – wyślijmy tam maila lub zadzwońmy, aby przygotować grunt pod ewentualną publikację. I nie zniechęcajmy się, jeśli raz nam się nie uda. Jeśli natomiast nie uda nam się wiele razy, należy zmienić sposób, w jaki przekazujemy naszą informację – pisze autor artykułu(ks).