W czwartym kwartale 2009 roku znowu odnotowano spadek wydatków przeznaczonych przez brytyjskie firmy na marketing – informuje portal brandrepublic.com, cytując wyniki badania Bellwether survey, przeprowadzonego dla firmy IPA.
W kategorii wydatków „all other”, do których zalicza się między innymi działania PR-owskie, w 4 kwartale zeszłego roku odnotowano 4 proc. spadek, wobec 24,4 proc. w 3 kwartale. Wyniki badania wskazują także na rosnący optymizm w branży marketingowej, co udowodniło z kolei badanie przeprowadzone przez PRCA – stowarzyszenie skupiające przedstawicieli brytyjskiej branży PR. W jego ramach 34 proc. respondentów przyznało, że budżety marketingowe ich klientów wzrosły w drugiej połowie 2009 roku. 35 proc. przyznało także, że w analogicznym okresie powiększyły się zespoły firm, w których pracują. W 2010 roku przyjęcia nowych pracowników oczekuje natomiast blisko 40 proc. ankietowanych.(ks)
Wyniki badania