Użytkownicy serwisów społecznościowych miesięcznie publikują setki tysięcy wpisów dotyczących wielkich firm. Aby zbierać i analizować takie liczby informacji, w Kodaku i Dellu powstały stanowiska Chief Listening Officer.
Do zadań CLO należy śledzenie wpisów dotyczących danej firmy i tworzenie na ich podstawie baz danych. Dodatkowo osoba taka zajmuje się kwalifikowaniem wpisów i przekazywaniem informacji w nich zawartych do odpowiednich działów. „Jakiego rodzaju informacje są potrzebne działowi marketingu, a jakie działowi ds. produktów? Jak zaklasyfikować dane? Jak postępować z informacją »ABC«, a jak z informacją »XYZ«” – Beth LaPierre, Chief Listening Officer w Kodaku wymienia kwestie, jakimi zajmuje się w pracy.
CLO powinien dopilnować, aby odpowiedni pracownicy w firmie wiedzieli, co o niej się mówi i aby adekwatne osoby komunikowały się z klientami – zaznacza natomiast Richard Binhammer, dyrektor ds. komunikacji w Dellu. To właśnie Dell i Kodak są jednymi z pierwszych firm, które stworzyły stanowisko Chief Listening Officera. Z pewnością mają oni sporo pracy, bo jak przyznaje LaPierre, miesięcznie w sieci pojawia się 300 tysięcy wpisów dotyczących jej firmy. (ks)
Czytaj cały artykuł