Na początku stycznia 2022 roku w agencji Solski Communications na wyższe seniorskie stanowiska awansowało siedem osób.
Sabina Figarska, Adam Kaliszewski i Klaudia Mencina objęli stanowisko Director. Wszyscy są związani z agencją od ponad dziesięciu lat.
Sabina Figarska jest szefową działu Brand Communications. W agencji realizowała projekty m.in. dla Amazona, Amresta, Auchana, BSH, Colgate-Palmolive, Develey, Dilmah, Diora, Grycana, Lavazzy, czy SMYKA. Jest członkinią grupy PR w IAB Polska, organizacji pracodawców branży internetowej, do której należy agencja.
W latach 2005-2008 pracowała jako konsultantka w agencji M+G, gdzie współpracowała z takimi klientami jak Carlsberg, NG2, SFINKS, Empik Media & Fashion, UNIMIL i Dom Development, a jeszcze wcześniej była zatrudniona w NBS Public Relations, gdzie prowadziła projekty z zakresu relacji inwestorskich i komunikacji wewnętrznej dla takich klientów jak Westdeutsche Landesbank Polska, Bank Handlowy, PTC/Era GSM, PEKAES Autotransport czy Daewoo Motor Polska.
Sabina Figarska
Adam Kaliszewski kieruje z kolei działem Digital Communications. Od wielu lat specjalizuje się w komunikacji w mediach społecznościowych. W Solski Communications koordynował i realizował kampanie i projekty dla takich klientów jak Ambasada Królestwa Norwegii, Auchan, EMC, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Henkel, Mastercard czy Raytheon. Jest członkiem grup Social Media i PR oraz ekspertem IAB Polska.
Przed dołączeniem do agencji współpracował z serwisem zakupów grupowych MyDeal.pl. Od stycznia do września 2010 roku pełnił funkcję specjalisty ds. komunikacji w Związku Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych INFARMA.
Pracował również w agencji Eskadra Publica, gdzie zajmował się PR-em korporacyjnym, relacjami z mediami dla przemysłu farmaceutycznego, sektora finansowego, telekomunikacji oraz organizacji kulturalnych i non-profit. Doświadczenie zawodowe zdobywał także w agencjach Codex Media, Neuron i On Board, gdzie pracował dla klientów z sektorów IT, motoryzacyjnego i healthcare.
Jest absolwentem Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Adam Kaliszewski
Klaudia Mencina stoi natomiast na czele działu Healthcare Communications. Z ramienia Solski Communications współpracowała m.in. z Abbott Laboratories, Astra Zeneca, Boehringer Ingelheim, Bristol-Myers Squibb, Merck, Novartis czy Sanofi Pasteur.
Od czerwca 2018 roku koordynuje także część prac w ramach działu Corporate Communications and Public Affairs, uczestniczy również w przygotowywaniu i prowadzeniu szkoleń mediowych i z komunikacji kryzysowej.
Wcześniej, przez 12 lat, pracowała w innych lokalnych i międzynarodowych agencjach PR, gdzie odpowiadała za wdrażanie programów edukacyjno-społecznych, kampanii komunikacyjnych leków Rx i OTC czy organizację wydarzeń specjalnych m.in. dla firm takich jak Pfizer, GSK, Eli Lilly, Novartis, BMS czy Abbott Laboratories, a także za współpracę ze środowiskami opiniotwórczymi i stowarzyszeniami pacjentów.
Klaudia Mencina
Na stanowisko Senior Manager awansowały z kolei Joanna Dunin-Kęplicz, Agata Grzeszkiewicz, Elżbieta Mańkowska-Tropiło, które pracują w agencji od 2009 roku, oraz Anna Piątkowska-Wełyczko, która dołączyła do zespołu w 2016 roku.
Dunin-Kęplicz jest wiceszefową działu Technology Communications. W Solski Communications pracowała z klientami takimi jak ALD Automotive, Auchan, Avaya, Cisco, EMC, Fundacja Polska Bezgotówkowa czy Polskie Stowarzyszenie Ochrony Roślin. Należy do grupy PR w IAB Polska.
Wcześniej, przez sześć lat, pracowała w innych lokalnych i międzynarodowych agencjach PR, gdzie współtworzyła i realizowała kampanie komunikacyjne dla takich klientów jak Seagate, Adaptec, LG Electronics.
Joanna Dunin-Kęplicz
Grzeszkiewicz, dotychczas Manager w dziale Corporate Communications, w Solski Communications prowadziła projekty dla Airbus, Airbus Defence and Space, Grupa Muszkieterów czy Raytheon Technology.
Przez siedem lat pracowała w agencji Sigma, gdzie prowadziła działania dla takich klientów agencji jak A.T. Kearney, AXA Ubezpieczenia, The Boston Consulting Group, Fiserv, Randstad i Procter&Gamble.
W 2007 roku pracowała natomiast jako samodzielna konsultantka PR, prowadząc działania m. in. dla takich klientów jak Azimutus Associates i Business Advisors. Początki jej kariery zawodowej wiążą się z z Texaco Poland, gdzie przez dwa lata pracowała jako specjalistka public relations.
Agata Grzeszkiewicz
Dotychczasowa Manager w dziale Technology Communications, Mańkowska-Tropiłow, trakcie pracy w agencji prowadziła działania dla Auchan, Barracuda, Dilmah, EMC, FORTE, IFS czy Roca.
Wcześniej pracowała w agencji Sigma International, współtworząc i realizując kampanie komunikacyjne dla takich klientów, jak OKI, Microsoft Business Solutions, Siemens czy Panasonic.
Elżbieta Mańkowska-Tropiło
Piątkowska-Wełyczko, dotychczas Manager w dziale Brand Communications, realizowała projekty dla takich klientów jak Grycan, Develey, BSH, mBank czy SMYK.
W agencji FAT ROI obejmowała stanowisko specjalistki ds. PR. Ma duże doświadczenie w komunikacji marek spożywczych i projektów kulinarnych. Wcześniej pracowała w agencjach Sigma i Havas PR, była również PR Managerem marki Irving. Pracowała też dla marek takich jak Warka, Desperados, Absolut, Hotex, Winary, Uncle Ben’s, Pudliszki czy Heinz.
Anna Piątkowska-Wełyczko
(as)