Jak kreatywnie zainteresować dziennikarza bez wysyłania mu informacji prasowej? Jak czytamy na stronie prdaily.com, istnieje na to wiele sposobów, m.in. spersonalizowany mail, wpis na blogu, Facebooku czy Twitterze.
Jako że dziennikarze otrzymują dziennie bardzo wiele informacji prasowych, autorzy serwisu postanowili doradzić PR-owcom, jak zainteresować ich w niestandardowy sposób. Ich zdaniem lepszym pomysłem niż wysyłanie suchej informacji prasowej jest napisanie do dziennikarza spersonalizowanego maila. Aby przyciągnąć uwagę odbiorcy, na początek dobrze nakreślić klika słów świadczących o tym, że wiemy, co znajduje się w kręgu zainteresowań danego medium.
Zamiast tradycyjnej informacji prasowej można również wysłać komunikat za pomocą Twittera lub Facebooka – tweet lub wiadomość można wtedy napisać niesformalizowanym językiem. Jeśli wirtualny kontakt okazuje się nieskuteczny, można wybrać jeszcze bardziej bezpośrednie formy komunikacji, tj. telefoniczna czy osobista rozmowa z dziennikarzem, np. przy kawie. W ten sposób PR-owiec może zaoszczędzić czas i użyć siły perswazji, by zainteresować przedstawiciela prasy swoją informacją.
W przypadku braku powodzenia zawsze można wysłać tradycyjne informacje prasowe w nadziei na szczęście. Jednak, jak piszą autorzy, w żadnym wypadku nie należy ich kierować do blogerów, którzy w odróżnieniu od dziennikarzy nie przywykli do branżowego żargonu. (iw)