Reprezentanci 33 krajów – agencje PR, ich klienci oraz firmy mierzące wpływy PR – spotkali się w Lizbonie, by wyznaczyć kierunek badań, pomiaru i rozwoju branży PR oraz komunikacji. Debatę prowadził dr David Rockland, partner i dyrektor generalny Ketchum’s Global Research Network.
Rezultatem konferencji poświeconej potrzebom PR-u jest Measurment Agenda 2020 – plan z zadaniami dla branży pomiaru PR na najbliższe 10 lat. Podobne spotkanie odbyło się rok temu w Hiszpanii – podczas 2. Europejskiego Szczytu Pomiaru. „W Barcelonie, stworzyliśmy zestaw niezmiennych zasad dotyczących rozwoju PR-u. Teraz, w Lizbonie, ustanowiliśmy kurs na przyszłość – wiemy, gdzie PR powinien uderzyć w ciągu kilku następnych lat” – powiedział Rockland.
Zaprezentowane propozycje pochodziły od przedstawicieli trzech firm: Andre Manninga z Royal Philips Electronics, Cindy Conner z FedEx i Meenu Handa z Microsoft India. Wszyscy wskazali główne, najbardziej istotne dla nich tematy: mierzenie social media, powiązanie pomiaru mediów z rezultatami biznesowymi oraz wprowadzenie pomiaru PR do modelowania marketingowego.
W konferencji wzięły udział: Public Relations Society of America, International Communications Consultancy Organization, Institute for Public Relations Commission on Measurement and Evaluation, International Association for Measurement and Evaluation of Communications oraz Council of PR Firms. (es)