BBC tnie koszty i likwiduje prawie ¼ ze 185 działów PR i komunikacji. To wynik wprowadzonego w tym roku programu „Dostarczać przede wszystkim jakość”. Stacja chce zaoszczędzić 4 mln funtów. Czekają ją także cięcia w kadrach.
Jak informuje The Guardian, firma zwolnienia określa mianem „dobrowolnych”, jednak zastrzega, że jeśli w ten sposób nie uda jej się zredukować liczby zatrudnionych o ustalone odgórnie 24 proc., wówczas sięgnie po przymusowe środki. „Aby iść do przodu i móc dalej promować wysokiej jakości programy wśród naszej publiczności i jednocześnie radzić sobie z dużą ilością napływających do nas nowych oczekiwań, musimy zwiększyć wykorzystanie social mediów i innych platform cyfrowych” – powiedział Julian Payne z BBC. Zwolnienia w działach PR i media mają przynieść oszczędności w wysokości 2,7 mln funtów, z kolei w dziale zajmującym się eventami i nagraniami – 1,3 mln funtów.
Program redukcji rozpoczął się w lipcu i potrwa do 2 września. Dalsze decyzje w tej sprawie mają być podjęte w październiku. Tymczasem dyrektor komunikacji, Ed Williams, ogłosił, że odchodzi do agencji PR-owej Edelman. To nie pierwsze cięcia w brytyjskiej korporacji medialnej. W styczniu tego roku BBC informowała o zwolnieniu 360 pracowników w sekcji online oraz o zlikwidowaniu 200 stron internetowych. Firma tłumaczyła wówczas, że przygotowuje się do dalszego ograniczenia zatrudnienia w związku z podpisaną z rządem umową na opłatę licencyjną. (es)