Amerykańska firma badawcza Harris Interactive zbadała reputację 60 najbardziej rozpowszechnionych marek w USA. Na pierwszym miejscu znalazło się Apple, w 2008 roku nazwane przez Forbesa najbardziej podziwianą korporacją w Stanach Zjednoczonych.
Przy sporządzaniu listy Harris Interactive wziął pod uwagę czynniki zebrane w sześciu kategoriach: społeczna odpowiedzialność, wizja i sposób zarządzania, wyniki finansowe, produkty i usługi, środowisko pracy i emocjonalny stosunek do marki. Dla każdej firmy wyliczono „współczynnik reputacji” o maksymalnej wartości 100. Apple osiągnęło wynik 85,62. Na drugim miejscu uplasowało się Google, którego współczynnik wyniósł 82,82. W pierwszej trójce znalazło się także miejsce dla Coca-Coli, która w porównaniu z zeszłorocznym rankingiem awansowała o 12 miejsc. W tym roku jej współczynnik wyniósł 81,99. Listę dziesięciu firm o najlepszej reputacji uzupełniają Amazon, Krat Foods, Walt Disney Company, Johnson & Johnson, Whole Foods Market, Microsoft i UPS.
Koniec listy zdominowały firmy z branży finansowej. Najniższy współczynnik wyliczono AIG (46,18), równie słaby wynik osiągnął bank Goldman Sachs, ze współczynnikiem 47,52 oraz Bank of America (współczynnik 49,85). (ks)