środa, 27 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościAgencje PR sięgają po budżety reklamowe

Agencje PR sięgają po budżety reklamowe

Jak czytamy w magazynie Advertising Age, agencje PR w swoich działaniach coraz częściej sięgają po płatne formy przekazu w mediach. Tylko w zeszłym roku agencja Fleishmann-Hillard wydała na ten cel około 100 milionów dolarów.

Jak przyznaje prezes Fleishmann-Hillard Dave Senay, agencja ta płatne formy przekazu stosuje tylko jako uzupełnienie innych działań. „Płatne kanały to kolejny sposób na dotarcie z naszym przekazem do odbiorców” – zaznacza Senay.

Według autora artykułu kwoty wydawane przez agencje nie robią dużego wrażenia w porównaniu z kwotami wydawanymi przez domy mediowe. Budżety ich klientów dochodzą czasem do miliarda dolarów. Uwagę zwraca jednak dynamiczny wzrost wydatków agencji na płatne formy przekazu. Jeszcze w 2010 roku Fleismhann wydał na nie 7 mln dolarów. W 2011 – już 100 mln. W tym samym roku Grupa MSL wydała na płatne środki przekazu 55 mln.

Twierdzenie o tym, że agencje coraz chętniej sięgają po płatne formy promocji w mediach potwierdzają także plany sieci Edelman. Jest ona zainteresowana przejęciami, które poszerzą obszar jej kompetencji dotyczący nabywania płatnych mediów internetowych. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj