wtorek, 19 listopada, 2024
Strona głównaPublikacjeAnaliza ofert pracy dla PR-owców - październik 2006

Analiza ofert pracy dla PR-owców – październik 2006

PR na ogłoszeniowej fali

Październikowy raport PRoto zawiera analizę 87 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. Ostatni miesiąc przyniósł wzrost liczby ogłoszeń o pracę o 9 w stosunku do września i aż o 32 w porównaniu z październikiem roku poprzedniego.
W analizowanym miesiącu specjalistów poszukiwały głównie firmy. Były to między innymi Hewitt Associates, Provident Polska, GE Money Bank, Maspex Wadowice, NUTRICIA, Polofarb Cieszyn, Deutche Bank, Ticket Online Polska, Gadu Gadu, Migut Media, International Paper. Ponadto pracowników na różne stanowiska poszukiwały agencje: Ad Rem, Ciszewski PR, Effective Public Relations, CORE PR, Imago Public Relations, Multi Communications, PR Kwadrat, Firleje, Network PR.

Wykres 1


Październikowe ogłoszenia najczęściej były przesyłane na adres Redakcji (37 z 87 ofert). Po 25 ogłoszeń znaleziono w prasie i internecie. Wszystkie oferty nadesłane do PRoto zostały umieszczone w dziale „Ogłoszenia o pracę” – w zakładce zatytułowanej „Szukasz pracy?”. Większość z nich była związana ze stałym zatrudnieniem, poszukiwano również praktykantów/stażystów.

Wykres 2


Wśród miejsc zatrudnienia pracodawcy najczęściej wymieniali tradycyjnie województwo mazowieckie – 52 oferty, 10 ogłoszeń pochodziło z województwa dolnośląskiego, 5 – z pomorskiego, po 4 – z łódzkiego i małopolskiego, jedno – z wielkopolskiego, a jedno dotyczyło pracy w dwóch miejscach – w województwach pomorskim i mazowieckim. 10 ogłoszeniodawców nie wskazało miejsca zatrudnienia.

Wykres 3


W październiku najczęściej poszukiwano specjalistów – 59 ogłoszeń. To znacznie więcej niż w ubiegłym miesiącu, kiedy ogłoszeń dla specjalistów było tylko 27. Znacznie spadło zapotrzebowanie na managerów/dyrektorów – w tym miesiącu było dla kandydatów na takie stanowiska tylko 6 ogłoszeń – w ubiegłym miesiącu 34. Październik był dobrym miesiącem dla potencjalnych stażystów – mogli odpowiedzieć na 11 ofert. Taką samą ilość ogłoszeń znaleźli w październiku kandydaci na konsultantów/asystentów.

Wykres 4. „Kto kogo szuka?” – instytucja zamieszczająca ogłoszenie (agencja PR/firma/pośrednik) i profil stanowiska (specjalista, manager/dyrektor PR, konsultant/asystent, praktykant/stażysta)


W analizowanym miesiącu pracodawcy oczekiwali od kandydatów przede wszystkim znajomości języka angielskiego (55 spośród 87 ogłoszeń). Cztery razy wskazano na znajomość języków angielskiego i/lub niemieckiego. Po dwóch pracodawców oczekiwało, że ich pracownicy będą mówić w języku angielskim, dodatkowo francuskim lub niemieckim bądź w jednym języku obcym. W pojedynczych ogłoszeniach wymagano znajomości języka niemieckiego, francuskiego lub niemieckiego, angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego albo włoskiego. (Wyk. 5).

Wykres 5


W badanym okresie w branży media/marketing pojawiło się 49 ogłoszeń. Warto zaznaczyć, że w większości były to ogłoszenia zamieszczane przez agencje PR-owskie. 6 ofert pracy pochodziło z branży finansowej, 4 – z branży wydawniczej, a po 3 – z IT i FMCG (Wyk. 6).

Wykres 6


Ze względu na dużą rozbieżność w nazwach stanowisk zajmowanych przez PR-owców, nie została sformułowana zamknięta lista stanowisk.
W tym miesiącu wymieniane były następujące nazwy stanowisk:
• Account Director
• Account Executive
• Account Manager
• Asystent/tka ds. public relations
• Communications Manager
• Event Manager
• Junior Media Relations Manager
• Konsultant ds. PR
• Koordynator ds. inwestorskich
• Media Officer
• Menedżer projektów
• New Business Manager
• Organizator imprez
• PR Account Executive
• PR Assistant
• PR Manager
• PR/Promotion Manager
• Pracownik zespołu ds. Promocji i Wizerunku
• Praktykantka/Praktykant
• Rzecznik prasowy
• Senior Account Manager
• Specjalista ds. imprez i konferencji
• Specjalista ds. komunikacji
• Specjalista ds. komunikacji wewnętrznej
• Specjalista ds. Marketingu i Public Relations
• Specjalista ds. PR
• Specjalista ds. Promocji
• Specjalista ds. promocji w internecie
• Specjalista ds. Reklamy i Public Relations
• Starszy specjalista rzecznika prasowego
• Stażysta
Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach.

Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
– www.pracuj.pl
– www.hrk.pl
– www.press.pl
– www.jobpilot.pl
– www.aaaby.pl
– www.gratka.pl
– praca.onet.pl
– www.jobsales.pl
– www.wakaty.com.pl
– www.topjobs.pl
– www.jobs.pl
– www.bigram.pl
– www.grafton.pl
– www.jobaid.pl

Do analizy wybierane są ogłoszenia:
– oferujące pracę dla PR-owców
– z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe;
– oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj