Posiadanie dobrze rozpoznawalnej marki wg badań „Rzeczpospolitej” na największy wpływ na wiarygodność firmy. Na drugim miejscu znalazła się opinia znajomych i rodziny. Prawie jedna czwarta Polaków (a ponad jedna trzecia osób ze średnim i wyższym wykształceniem) uważa, iż otwartość informacyjna firmy ma istotny wpływ na jej wiarygodność. Znaczenie jawności informacji docenia ponad jedna trzecia przedstawicieli kadry menedżerskiej i pracowników umysłowych, którzy stawiają ją na drugim miejscu po dobrze rozpoznawalnej marce. Aż 30 proc. studentów i uczniów zwraca uwagę na otwartość informacyjną przedsiębiorstw – może to mieć związek z ich planami zawodowymi. Według badań spółki Communications Partners dobrze wykształceni młodzi ludzie szukają pracy w firmach mających pozytywny wizerunek na rynku. Nie zapewni go reklama – jej wpływ na wiarygodność firmy docenia tylko 11 proc. Polaków. Dla prawie połowy najważniejsza jest znana marka. A jak podkreśla Polskie Stowarzyszenie Wytwórców Produktów Markowych Pro-Marka, w budowaniu marki bardzo ważna jest komunikacja z klientem, tej zaś nie zapewnią najprostsze środki przekazu – reklama i promocja. Potrzebna jest informacja. Badanie przeprowadziła Pracownia Badań Społecznych w Sopocie 4 – 5 lipca 2004 r. na 1014-osobowej próbie reprezentatywnej dla dorosłej ludności kraju. Źródło: Rzeczpospolita