wtorek, 26 listopada, 2024
Strona głównaPublikacjePostawa PR-owców wobec idei CSR

Postawa PR-owców wobec idei CSR

Znamy już wyniki badania realizowanego przez FOB i PSPR nt. postaw PR-owców wobec idei CSR. Pokazują one, że rola PR-owców w procesie inicjowania i koordynowania działań z zakresu zaangażowania społecznego jest większa niż zakładano i wykracza poza komunikowanie na temat działań firmy.
Ponad połowa respondentów rozumie hasło „firma odpowiedzialna społecznie” jako przedsiębiorstwo uwzględniające interesy społeczeństwa. Spośród nich tę odpowiedź wskazywali tak samo często pracownicy agencji PR, jak i działów wewnętrznych w firmach. Dla znacznej części respondentów CSR ma kluczowe znaczenie w zaangażowaniu w społeczność lokalną (40 proc. wskazań) i budowanie odpowiednich relacji z interesariuszami (37 proc.). Dla zdecydowanej większości ankietowanych społeczna odpowiedzialność biznesu to nie narzędzie budowania wizerunku, lecz długotrwałe działanie, które powinno być związane ze strategią biznesową firmy.
Ankietowani zapytani o swoją rolę w procesie wdrażania i realizowania strategii CSR częściej wskazywali na ich inicjowanie (71%) niż komunikowanie czy koordynowanie tego tematu. Działania te wdrażają bardzo często z własnej inicjatywy, a nie woli zarządu. Ponad połowa (57 proc.) pracowników agencji PR organizuje na zlecenie klientów pojedyncze akcje o charakterze charytatywnym. Co trzeci respondent przyznał, że wdraża całościową strategię CSR-ową u klientów. Blisko co czwarty ankietowany zaznaczył, że reprezentowane przez nich agencje organizują własne programy o charakterze społecznym, w które angażują klientów. Podobnie często wskazywali na projektowanie akcji antykryzysowych opartych o zaangażowanie społeczne.

Badanie przeprowadzone zostało pod koniec 2006 roku. Patronem medialnym akcji był m.in. wortal Proto.pl. Badanie przeprowadzono on-line przy wykorzystaniu systemu webankieta.pl. Skierowane było do specjalistów ds. PR i komunikacji pracujących zarówno w agencjach PR, jaki i w wewnętrznych komórkach firm (działy PR, komunikacji korporacyjnej, Pubic Affairs, biuro rzecznika prasowego) oraz do specjalistów pracujących jako freelancerzy.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj