wtorek, 26 listopada, 2024
Strona głównaPublikacjeJak zdobyć pacjenta

Jak zdobyć pacjenta

Agencja On Board PR wydała najnowszy raport „Jak zdobyć pacjenta”, który jest kolejnym opracowaniem dla środowiska biznesu. Ideą projektu była analiza otoczenia komunikacyjnego i pomoc przedsiębiorcom różnych branż w planowaniu działań public relations. Raport prezentuje wyniki badań dotyczące wizerunku branży usług zdrowotnych – skupiając się m.in. na opiniach na temat czynników konkurencyjności płatnej służby zdrowia.
Wynika z niego np., że aż 54,3% Polaków przyznaje, że pod względem miłej obsługi i atmosfery prywatna, płatna służba zdrowia rzeczywiście przewyższa bezpłatną. Jednak oceniając wiedzę i doświadczenie lekarzy publicznej służby zdrowia, Polacy nie są już tak zdecydowani – opinie są podzielone, a ponad 60% przyznaje, że nie ma zdania.
Wg raportu, jedną z najważniejszych barier, które powstrzymują nas przed korzystaniem z płatnych usług zdrowotnych są ceny – aż 82,4% Polaków uważa, że są za wysokie. Przeciwnego zdania jest zaledwie co 14-ty Polak. Stosunek do cen zmienia się oczywiście wraz z grubością portfela i wskaźnikami takimi, jak wykształcenie czy pozycja zawodowa, ale niezależnie od tych czynników odsetek osób niezadowolonych z cen płatnych usług zdrowotnych nie schodzi poniżej 70%. Z raportu wynika też, że prawie 2/3 Polaków skorzystało do tej pory przynajmniej raz z płatnej opieki zdrowotnej. W większości wypadków były to wizyty u stomatologa lub ginekologa.
Mimo, że osób, które zapłaciły za przeprowadzenie operacji czy bardziej skomplikowane zabiegi jest dużo mniej, jest to już ponad 2% społeczeństwa. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj