Agencja On Board PR przygotowała raport „Wojna cenowa przewoźników – co na to klient?”. Raport pokazuje, jakie elementy działalności tanich linii lotniczych budzą wątpliwości, a także wskazuje, jaki jest poziom wiedzy Polaków na ich temat.
Co jest nieuczciwe?
Wyniki raportu wskazują, że 57% Polaków uważa, że linie lotnicze podając w reklamach ceny biletów na poziomie kilku lub kilkunastu złotych postępują nieuczciwe. Zaledwie 6% społeczeństwa nie ma wątpliwości w tym względzie. Raport przedstawia postawy i oczekiwania Polaków wobec linii lotniczych oraz zawiera rekomendacje dotyczące działań komunikacyjnych firm tej branży.
Jak dużo wiemy?
W raporcie przedstawiono też wyniki badania stanu wiedzy Polaków na temat źródeł różnic w cenach biletów lotniczych. Okazało się, że zdecydowana większość społeczeństwa identyfikuje wiele różnic dzielących tradycyjne linie lotnicze od linii niskokosztowych. Potrafi też wskazać elementy składające się na całkowite koszty podróży i koszty funkcjonowania firm lotniczych.
Jaki powinien być przewoźnik?
Raport określa też cechy, które wg Polaków powinny charakteryzować firmy lotnicze. Wśród najczęściej wskazywanych (71%) znalazła się troska o bezpieczeństwo. Dalej uplasowała się jakość (33% wskazań jako jednej z najważniejszych cech) i uczciwość (30%).