czwartek, 26 grudnia, 2024
Strona głównaPublikacjeAnaliza ofert pracy dla PR-owców - grudzień 2010

Analiza ofert pracy dla PR-owców – grudzień 2010

Management zmienia pracę

Raport PRoto.pl za grudzień 2010 roku zawiera analizę 152 ofert pracy, przeznaczonych wyłącznie dla PR-owców. To o połowę więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku i zarazem o 20 proc. więcej niż w listopadzie 2010. To dużo biorąc pod uwagę fakt, że z powodu świąt wiele firm pracowało krócej. Największą aktywnością na rynku wykazywały się firmy, które zamieściły ponad połowę ogłoszeń (82 oferty). Agencje wykazały mniejsze zapotrzebowanie na nowych PR-owców (61 ofert). Tradycyjnie niewielki był udział pośredników (9 ofert). Blisko co trzecia oferta dotyczyła stanowiska kierowniczego, niewiele mniej zaś – specjalisty. Rekrutacje na stanowiska asystentów i stażystów stanowiły w ubiegłym miesiącu mniejszość.

Wśród agencyjnych pracodawców znalazły się m.in. (63 oferty): Euro RSCG Sensors, Eskadra Publica, Hill&Knowlton Poland, MRM Worldwide, Partner of Promotion oraz Pegasus PR.

W grudniu osób do działów PR w firmie szukały (łącznie 54 oferty) m.in.: Getin Noble Bank, Irving, Kamis , Marvipol , Marriott Hotel, PKO BP, X-Trade Brokers Dom Maklerski i Zuno Bank AG.

Wykres 1.

PRoto.pl tradycyjnie już pozostaje głównym źródłem ofert pracy dla PR-owców. Kolejny miesiąc z rzędu zgromadziliśmy ponad 60 proc. ogłoszeń z rynku. Także tym razem nie odnotowaliśmy żadnego ogłoszenia znalezionego w prasie.

Do najpopularniejszych źródeł ogłoszeń zaliczają się niezmiennie: PRoto.pl, www.pracuj.pl oraz www.infopraca.pl. (tab. 1)

Wszystkie ogłoszenia nadesłane do PRoto.pl zostały umieszczone w dziale „Ogłoszenia o pracę” – w zakładce zatytułowanej „Szukasz pracy?”.

Wykres 2.


W badanym okresie najwięcej ofert, podobnie jak w miesiącach poprzednich, dotyczyło zatrudnienia w województwie mazowieckim – było to 101 spośród 152 ogłoszeń.

Sporą aktywność wykazały firmy i agencje z województw małopolskiego i dolnośląskiego. Pochodziło stamtąd odpowiednio 17 i 15 ogłoszeń. 9 ofert dotyczyło pracy w woj. śląskim zaś 5 – w łódzkim.


Wykres 3.

W grudniu pracodawcy prowadzili niemal idealnie zbilansowaną rekrutację. Najczęściej poszukiwalimanagerów. Skierowano do nich 56 spośród 152 ofert. Jednak tylko nieco mniej ofert skierowanych było do specjalistów 47. Ubiegły miesiąc nie był dobry na poszukiwanie pracy w charakterze asystenta/konsultanta (27 ofert) lub praktykanta (22 oferty).

Wykres 4.

Nie odnotowaliśmy większych zmian w wymaganiach dotyczących znajomości języków obcych. Standardowo dominuje angielski. Co ciekawe, w tym miesiącu tylko 7 ogłoszeń zawierało wymagania dotyczące znajomości innego języka niż angielski. W co trzeciej ofercie w ogóle nie sprecyzowano takich preferencji.

Wykres 5.


W ubiegłym miesiącu najwięcej ofert pracy dotyczyło branży „media i marketing”. Blisko co dziesiąte ogłoszenie dotyczyło pracy w branży finansowej, zaś niewiele mniej – z branży IT i finansowo-ubezpieczeniowej. Dużą aktywnością wykazały się banki, które zamieściły aż 7 ogłoszeń.

 

  • account executive (dział healthcare)
  • account manageraccount manager (komunikacja korporacyjna)
  • account manager (projekty z obszaru zdrowia)
  • account manager/PR manager
  • account manager/senior account manager
  • associate brand manager
  • asystent ds. komunikacji i PR
  • asystent ds. Public Relations
  • asystent działu marketingu i PR
  • asystent PR
  • communication manager
  • community/social media manager
  • corporate relations manager
  • ekspert ds. komunikacji
  • junior account executive
  • junior marketing manager
  • junior PR consultant/PR konsultant
  • kierownik działu marketingu
  • kierownik zespołu ds. marketingu i PR
  • koordynator kampanii świadomościowej
  • główny specjalista
  • manager ds. marketingu i PR
  • marketing manager
  • media manager
  • menadżer ds. komunikacji i promocji
  • menadżer ds. sponsoringu sportowego
  • menedżer ds. marketingu i public Relations
  • młodszy specjalista ds. PR
  • new business developer (PR, e-PR, social media)
  • PR & marketing manager
  • PR konsultant
  • PR manager marki
  • pracownik działu marketingu
  • praktykant
  • senior client executive
  • senior konsultant
  • senior PR konsultant
  • social media & e-PR manager
  • social media manager
  • specjalista / starszy Specjalista ds. PR (Biuro Prasowe w Departamencie Komunikacji Korporacyjnej)
  • specjalista do spraw PR/asystent/-ka prezesa
  • specjalista ds. e-marketingu
  • specjalista ds. e-PR
  • specjalista ds. komunikacji wewnętrznej i PR
  • specjalista ds. komunikacji wewnętrznej
  • specjalista ds. marketingu
  • specjalista ds. media relations
  • specjalista ds. mediów społecznościowych
  • specjalista ds. PR
  • specjalista ds. PR/freelancer
  • specjalista ds. relacji inwestorskich
  • specjalista ds. regulacyjnych
  • stażysta
  • stażysta w dziale marketingu i PR
  • stażysta w dziale PR
  • stażysta/asystent
  • strateg/project manager
  • zastępca Dyrektora ds. Marketingu i PR

Metodologia badania
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR. Ogłoszenia pochodzą z:
• tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl),
• źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do Redakcji PRoto.
• stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę:
– www.pracuj.pl
– www.hrk.pl 
– www.aaaby.pl
– www.gratka.pl
– praca.onet.pl

– www.infopraca.pl
– www.jobsales.pl

– www.jobexpress.pl
– www.wakaty.com.pl 
– www.topjobs.pl
– www.jobs.pl
– www.bigram.pl
– www.grafton.pl
– www.jobaid.pl
Do analizy wybierane są ogłoszenia:
– oferujące pracę dla PR-owców
– z ogólnie rozumianej branży PR oraz z innych, wyspecjalizowanych dziedzin PR, np. eventy, konferencje prasowe
– oferujące pracę w działach marketingu / promocji, gdy w obowiązkach jest wymieniona obsługa PR.

 

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj