środa, 25 grudnia, 2024
Strona głównaPublikacjeAnaliza ofert pracy dla PR-owców – październik 2011

Analiza ofert pracy dla PR-owców – październik 2011

Specjaliści poszukiwani, managerowie i dyrektorzy już niekoniecznie

Pierwszy miesiąc nowego roku akademickiego przyniósł 178 ofert dla PR-owców. To o 6 ogłoszeń mniej niż we wrześniu. Tym razem najczęściej poszukiwani byli nie praktykanci i stażyści, a specjaliści.

Kliknij, aby powiększyć

Zgodnie z tendencją utrzymującą się od lipca, to właśnie  studenci mogli przebierać w ofertach praktyk i staży. W październiku pojawiło się jednak o 11 ogłoszeń mniej na tego typu stanowiska, mimo to do praktykantów i stażystów adresowana była co czwarta oferta. Już szósty miesiąc z rzędu najmniej ofert czeka na managerów i dyrektorów. W październiku było ich 38, co stanowi 21 proc. wszystkich ofert z tego miesiąca. Niewiele więcej ogłoszeń było skierowanych do konsultantów, asystentów i specjalistów. Tych ostatnich poszukiwały głównie firmy i instytucje (62 proc. ogłoszeń na tego typu stanowiska pochodziło właśnie od nich). W październiku agencje częściej poszukiwały konsultantów i asystentów, niż praktykantów czy stażystów. Warto to odnotować – w tym roku bowiem taka sytuacja pojawiła się po raz pierwszy.

 

Od sierpnia systematycznie maleje liczba ogłoszeń z Mazowsza. W sierpniu odnotowaliśmy 118 ofert, we wrześniu – 103. W październiku liczba ta stopniała do 97. Od lipca tego roku (z wyjątkiem września) nie zmienia się grupa województw z największym wyborem ogłoszeń. Poza województwem mazowieckiem należą do niej województwa: wielkopolskie (w październiku 17 ofert), dolnośląskie (o jedną ofertę mniej) oraz małopolskie – z tego regionu pochodziło 14 ogłoszeń. Na infografice pominięto 4 oferty – dotyczącą pracy zdalnej, za granicą oraz 2 ofert dotyczących pracy w wielu województwach.

Osoby marzące o karierze PR-owca powinny uczyć się przede wszystkim języka angielskiego. W październiku jego znajomość jako wymóg pojawił się w 115 ogłoszeniach. Poza nim pracodawcy wspominali o znajomości francuskiego, niemieckiego i rosyjskiego. Okazuje się jednak, że bez znajomości języka można również znaleźć pracę w PR-ze. W jednym z ogłoszeń pracodawca zaznaczył, że nie wymaga znajomości jakiegokolwiek języka, oczywiście poza polskim.

W przypadku większości ofert pochodzących od agencji nie podawano informacji o branży, dla której będzie  pracował kandydat. Jedynie w 10 ofertach pracodawcy podawali tę informację . Ogłoszenia firm i instytucji dotyczyły najczęściej branży marketingowej i finansowo-ubezpieczeniowej.

 

Najpopularniejszym źródłem ogłoszeń w październiku, tak samo jak w całym kończącym się roku, było PRoto.pl. W ubiegłym miesiącu opublikowaliśmy 95 ogłoszeń – ponad połowę ze wszystkich ofert wziętych pod uwagę w tym raporcie. Do popularnych źródeł należą także portale pracuj.pl i infopraca.pl.

Komentarz Kingi Kubiak, Dyrektor Wydawniczej PRoto.pl

Październik to trzeci z rzędu miesiąc, w którym ofert jest więcej niż w roku poprzednim. Rynek zatrudnienia dla branży PR wydaje się więc stabilny, choć nie dla osób wysoko wykwalifikowanych, dla których – niestety już tradycyjnie – ogłoszeń jest najmniej. W świetle raportu o motywacjach, który opublikowaliśmy tydzień temu nie dziwi to tak bardzo. W końcu dyrektorzy czy menedżerowie najrzadziej zmieniają pracę, często sami są właścicielami firm, więc stoją raczej po stronie pracodawców niż pracowników.

Optymistycznym sygnałem dla rynku PR jest to, że u progu roku akademickiego ukazało się mniej ofert dla praktykantów i stażystów, choć ogólna liczba ogłoszeń, w stosunku do miesiąca poprzedniego, spadła tylko o sześć oczek. Z drugiej jednak strony być może jest to efekt powakacyjny – praktykanci z naboru lipcowego, sierpniowego i wrześniowego zostali już w agencjach na przedłużający się staż, więc nowych praktykantów szukać nie trzeba.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj