sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaPublikacjeAnaliza ofert pracy dla PR-owców - III kwartał 2012 roku

Analiza ofert pracy dla PR-owców – III kwartał 2012 roku

Firmy nie chcą zatrudniać managerów i dyrektorów

Końcówka lata nie była dobrym momentem dla PR-owców szukających pracy na stanowisku managera lub dyrektora. Jak wynika z wrześniowego raportu PRoto.pl popyt na pracowników najwyższego szczebla spada. Tendencja ta utrzymywała się przez cały III kwartał tego roku. Od lipca do września 2012 PRoto.pl odnotowało 406 ogłoszeń. Do managerów i dyrektorów skierowanych było w sumie zaledwie 30 ofert (16 w lipcu, 8 w sierpniu i tylko 6 we wrześniu). Po przeciwnej stronie znalazły się osoby poszukujące pracy jako konsultanci lub asystenci. We wrześniu czekały na nich 34 oferty, w całym kwartale – 133.


Kliknij w obrazek, aby powiększyć

W III kwartale 2012 roku ogłoszenia dla praktykantów i stażystów stanowiły 31 proc. ogółu ofert. W analogicznym okresie zeszłego roku popyt na tego typu pracowników utrzymywał się na takim samym poziomie. W lipcu, sierpniu i wrześniu tego roku stopniowo spadała liczba ofert dla managerów i dyrektorów. W całym kwartale skierowanych było do nich jedynie 7 proc. ogółu ogłoszeń, podczas gdy w III kwartale zeszłego roku było to 25 proc. Mniej chętne do zatrudniania pracowników najwyższego szczebla były zwłaszcza firmy i instytucje (w lipcu opublikowały 5 ofert, w sierpniu – 3, natomiast we wrześniu nie pojawiła się ani jedna). 
Od lipca do września tego roku najwięcej ofert było skierowanych do konsultantów i asystentów (133 ogłoszenia, 33 proc. wszystkich ogłoszeń z III kwartału, 103 pochodziły z agencji, jedynie 27 zostało opublikowanych przez firmy i instytucje). Natomiast ze 117 ogłoszeń dla specjalistów najwięcej pochodziło z firm (72 oferty), natomiast agencje opublikowały 32 ogłoszenia. Warto zwrócić także uwagę na znikomy udział ofert od pośredników – we wrześniu pojawiły się tylko 2 (2 proc. wszystkich ogłoszeń z tego miesiąca), natomiast w skali kwartału odsetek ten wyniósł 5 proc.

Jeszcze ani razu nie zdarzyło się w tym roku, aby w jednym miesiącu pojawiły się ogłoszenia z każdego województwa. We wrześniu zabrakło ofert z aż 6 województw, w większości wschodnich: podkarpackiego, lubelskiego, podlaskiego, świętokrzyskiego, a także lubuskiego oraz opolskiego. W III kwartale najwięcej ofert pochodziło z Mazowsza (264 oferty, 252 z Warszawy), Dolnego Śląska (48 ogłoszeń z czego 46 z Wrocławia) oraz Wielkopolski (20 ofert z Poznania, 25 z całego województwa wielkopolskiego).

Pracodawcy wymagali przede wszystkim znajomości języka angielskiego. We wrześniu wspomniano o nim w 75 proc. ogłoszeń, a w całym kwartale – w 77 proc. W 3 proc. ogłoszeniach wspominano także o języku niemieckim.


Agencje przeważnie nie wspominały o branżach, dla których mają pracować PR-owcy. Jeśli już to robiły, to oferty dotyczyły przeważnie branży finansowej/ubezpieczeniowej, interaktywnej (w przypadku ogłoszeń z września). W skali całego kwartału najwięcej wzmianek w ofertach dotyczyło branży FMCG, marketingowej oraz finansowo/ubezpieczeniowej.

Jeśli chodzi o firmy,  zarówno we wrześniu, jak i w całym kwartale najwięcej ofert pochodziło z branży doradczej/szkoleniowej, finansowej/ubezpieczeniowej oraz mediowej.

Z 406 ofert opublikowanych w trzecim kwartale 2012 roku większość (288 ogłoszeń) pojawiła się na PRoto.pl. Do popularnych źródeł ogłoszeń należą także serwisy Pracuj.pl i Infopraca.pl.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj