sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaPublikacjeAnaliza ofert pracy dla PR-owców - listopad 2012

Analiza ofert pracy dla PR-owców – listopad 2012

W listopadzie rynek pracy dla PR-owców zamarł

W listopadzie PRoto.pl odnotowało rekordowy spadek zamieszczanych ogłoszeń. Na łamach portalu ukazało się jedynie 98 ofert pracy. Ich liczba stopniała poniżej 100 po raz pierwszy od 3,5 roku (maj 2009). Zmniejszenie popytu na PR-owców to efekt ograniczenia zapotrzebowania ze strony firm. W listopadzie zamieściły one aż o 61 proc. mniej ofert niż w październiku. Kto więc mógł liczyć na angaż? Głównie praktykanci i stażyści.

Kliknij, aby powiększyć

PRoto.pl przeanalizowało 98 ogłoszeń, czyli o 31 proc. mniej niż w październiku. Ten spadek jest spowodowany mniejszym zainteresowaniem firm specjalistami od komunikacji. Jeszcze w październiku firmy oraz instytucje opublikowały w sumie 70 ofert. W listopadzie pojawiło się już ich tylko 27, co oznacza spadek aż o 61 proc. Jednocześnie popyt na PR-owców wśród agencji pozostał bez zmian. W listopadzie poszukiwały 68 PR-owców (miesiąc wcześniej raptem jednego mniej) . W październiku najczęściej poszukiwani byli specjaliści, ze względu na dużą liczbę ofert z firm (to one najczęściej poszukują tego typu pracowników). W listopadzie najczęściej poszukiwani byli praktykanci i stażyści.

Wszystkie ogłoszenia z województwa mazowieckiego dotyczyły pracy w Warszawie. W przypadku pozostałych województw liczba ogłoszeń była znikoma. Na poniższej grafice nie uwzględniono 3 ofert, w których jako miejsce pracy zaznaczono całą Polskę oraz 2 ofert dotyczących pracy w więcej niż jednym województwie.

Język angielski był wymagany w dwóch trzecich ogłoszeń. Poza nim pracodawcy wspominali także o niemieckim (w 4 ofertach) i rosyjskim (3 ogłoszenia). Co ciekawe, w jednym ogłoszeniu pracodawca wymagał znajomości litewskiego.

W większości ofert z agencji nie podano branży, dla której ma pracować przyszły pracownik. O ile pojawiła się taka wzmianka, przeważnie dotyczyła  branży interaktywnej, IT lub  marketingowej.

W przypadku firm najwięcej ogłoszeń dotyczyło branży doradczej/szkoleniowej.

Z 98 ofert opublikowanych w listopadzie 73 opublikowano na PRoto.pl Poza tym serwisem znaczącym źródłem ofert był serwis Pracuj.pl.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj