sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaPublikacjeAnaliza ofert pracy dla PR-owców - II kwartał 2013 roku

Analiza ofert pracy dla PR-owców – II kwartał 2013 roku

Drugi kwartał słabszy od pierwszego

Tak samo, jak w pięciu ubiegłych latach, II kwartał okazał się gorszym momentem na poszukiwanie pracy niż I kwartał. Od kwietnia do czerwca pojawiło się o 14 proc. ogłoszeń mniej, niż od stycznia do marca. W zeszłym roku spadek ten był jeszcze większy, i wyniósł 18 proc. W II kwartale tego roku zmalała liczba ogłoszeń dla wszystkich grup PR-owców, poza praktykantami. Zmiany najbardziej dotkliwie odczuli managerowie i dyrektorzy (o 33 proc. ogłoszeń mniej) oraz konsultanci i asystenci (31 proc. ofert mniej). W odróżnieniu od nich praktykanci mogli wybierać pośród 143 ogłoszeń, o 2 więcej niż w I kwartale.

Kliknij, aby powiększyć

Sytuacja wygląda jednak lepiej, gdy porównamy maj i czerwiec. W ubiegłym miesiącu pojawiło  się nieco więcej ogłoszeń dla PR-owców  (o 1 proc.). Najbardziej zwiększył się popyt na konsultantów/asystentów (o 26 proc.) oraz praktykantów i stażystów (o 6 proc.).

Warto odnotować również fakt, że po raz pierwszy  od  początku publikacji raportów o rynku pracy dla PR-owców, wśród analizowanych ogłoszeń nie pojawiła się ani jedna oferta pośrednika.

Zarówno w I, jak i w II kwartale tego roku największym rynkiem pracy dla PR-owców była Warszawa. Firmy i agencje z tego miasta opublikowały od kwietnia do czerwca 242 oferty (71 proc. ogółu ofert z tego okresu). Tak samo jak w I kwartale, na dalszych miejscach znalazły się Wrocław (34 oferty, 10 proc.) oraz Kraków (20 ofert, 6 proc.; pozostałe 2 oferty z województwa małopolskiego pochodziły z innych miast).

 

W II kwartale wśród ogłoszeń dominował angielski, choć w porównaniu do I kwartału zmniejszył się odsetek ofert, w których znalazły się wzmianki o nim (z 75 do 71 proc.). Tym razem zabrakło ofert z tak egzotycznymi językami jak chiński i koreański, które pojawiły się w marcu. Pracodawcy wymagali jedynie języków ze Starego Kontynentu.

Tak samo jak w czerwcu, przez cały II kwartał agencje najczęściej poszukiwały PR-owców do pracy w branży marketingowej i interaktywnej.

 

W całym kwartale najwięcej firmowych ofert pochodziło z branży doradczej/szkoleniowej i finansowej/ubezpieczeniowej. Te same branże były najpopularniejsze w czerwcu.

W czerwcu na PRoto.pl opublikowano 100 ofert, czyli 88 proc. wszystkich ofert z tego miesiąca. W całym kwartale pojawiło się ich 288 (w 83 proc. źródłem było PRoto.pl). Ogłoszenia dla PR-owców pojawiały się także m.in. w serwisie Pracuj.pl i Gazetepraca.pl.

 

 

 

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj