Wiosenne ożywienie agencji. O 58 proc. ofert więcej niż w lutym
Aż 116 ofert opublikowały agencje PR w marcu tego roku. Niewiele brakowało do pobicia dotychczasowego rekordu ze stycznia 2011 roku, kiedy agencje opublikowały 121 ogłoszeń.
Bardzo duża aktywność agencji przełożyła się na ogólny wzrost liczby ofert. W marcu pojawiło się ich o 33 proc. więcej niż w lutym. Łącznie w całym I kwartale 2014 roku opublikowano 370 ogłoszeń, z czego ogłoszenia agencji stanowiły aż 70 proc. Firmy, po nieznacznym wzroście liczby ofert w lutym, znów nie kwapiły się do zatrudniania nowych PR-owców, o czym świadczy zaledwie 29 ofert opublikowanych w ubiegłym miesiącu.
Kliknij, aby powiększyć
Kogo agencje zatrudniały w I kwartale? Przede wszystkim pracowników na niższe stanowiska: konsultantów i asystentów (110 ofert), praktykantów i stażystów (tyle samo ogłoszeń). Zdecydowanie rzadziej decydowano się na rekrutowanie specjalistów (łącznie 27 ogłoszeń) i managerów oraz dyrektorów (12 ofert).
W I kwartale 2014 roku ogłoszenia z Warszawy stanowiły łącznie 77 proc. ogółu ofert. W samym marcu odsetek ten był jeszcze wyższy i wyniósł 82 proc. W I kwartale 2014 roku PR-owcy najłatwiej mogli znaleźć pracę w Warszawie (284 oferty), Wrocławiu (24 ogłoszenia) i w Łodzi (15 ogłoszeń). W wykresie dotyczącym marca tego roku nie uwzględniono 3 ofert dotyczących pracy w kilku województwach oraz pracy zdalnej.
W minionych 3 miesiącach najpopularniejszym językiem wymaganym przez pracodawców był angielski. Wzmianka o nim pojawiła się w 68 proc. ofert. Drugie miejsce zajął niemiecki, o którym wspomniano w… 7 ogłoszeniach.
W skali całego kwartału agencje najczęściej poszukiwały PR-owców do obsługi klientów z branży farmaceutycznej/medycznej, finansowej ubezpieczeniowej. 10 ofert opublikowały także agencje interaktywne (z czego 6 przypadło na marzec).
W przypadku firm, w I kwartale 2014 roku PR-owców najczęściej poszukiwały przedsiębiorstwa z branży doradczej i szkoleniowej, IT oraz edukacyjnej.
Wśród 370 ofert opublikowanych od stycznia do marca, aż 88 proc. pojawiło się na PRoto.pl. Drugim najistotniejszym źródłem ofert był serwis Pracuj.pl.