niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaPublikacjeAnaliza ofert pracy dla PR-owców - lipiec 2014

Analiza ofert pracy dla PR-owców – lipiec 2014

Agencje ruszają po praktykantów

Wraz z rozpoczęciem wakacji akademickich agencje i firmy rozpoczęły poszukiwania praktykantów i stażystów. W lipcu mieli oni do wyboru 58 ogłoszeń, najwięcej od stycznia 2013 roku, gdy pojawiło się ich 60. Wzrost popytu na praktykantów, stażystów, konsultantów i asystentów przełożył się na znaczny wzrost liczby ofert, których w lipcu było aż 159.

Kliknij, aby powiększyć

Średni miesięczny popyt na praktykantów i stażystów w ubiegłym roku utrzymywał się na poziomie 42 ofert. Średnia z pierwszego półrocza 2014 roku to 45 ofert. W lipcu pojawiło się ich o 13 więcej niż w czerwcu, co oznacza wzrost o 28 proc.  Natomiast o 61 proc. wzrósł popyt na konsultantów i asystentów. W lipcu mieli oni do wyboru 57 ogłoszeń, o 22 więcej niż w czerwcu. Dzięki tym zmianom w ubiegłym miesiącu opublikowano łącznie 159 ofert, o 22 oferty więcej niż w czerwcu.

W lipcu 77 proc. ofert pochodziło z Mazowsza. Niecałe 9 proc. zamieściły firmy i agencje z województwa dolnośląskiego, 3 proc. ofert dotyczyło pracy w województwie wielkopolskim.

W lipcowych ofertach królował język angielski. Na 136 ofert, w których pracodawca sprecyzował swoje wymagania co do znajomości języków obcych, o angielskim wspomniano w 135.

W przypadku agencji najwięcej ofert dotyczyło obsługi sektora FMCG, branży farmaceutycznej i medycznej oraz modowej. 6 ofert dotyczyło pracy w agencji interaktywnej a 4 – w marketingowej.

W przypadku firm najwięcej ogłoszeń opublikowały te działające w branży finansowej i ubezpieczeniowej, doradczej i szkoleniowej oraz w branży mediowej.

Zdecydowana większość ofert uwzględnionych w lipcu (81 proc.) zostało opublikowanych w serwisie PRoto.pl. Drugim istotnym źródłem ofert jest serwis Pracuj.pl, z którego pochodziło niecałe 10 proc. ogłoszeń.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj