Społecznościówki już od dawna nie są nowinką dla firm. Jednak nadal często zdarza się, że obsługa social mediów jest daleka od ideału. O tym, jak odpowiednio „przetestować” Community Managera przed zatrudnieniem go, można przeczytać w serwisie prnewsonline.com.
Zanim oddamy profil firmy pod opiekę Social Media Managera dobrze jest sprawdzić, czy ma niezbędne umiejętności na tym stanowisku. Po pierwsze – sprawne pióro. Nie chodzi tylko o poprawność językową, ale także o elastyczność w dobrze formy do kanału komunikacji. Zatem warto przetestować nie tylko zwięzłość (myśl wyrażona w 140 znakach), ale też konstruowanie dłuższej wypowiedzi i redagowanie jej. Idealny kandydat powinien także powinien być obyty z nowinkami technologicznymi, które ułatwiają pracę w społecznościówkach. Przyda się również obycie z marketingiem społecznościowym, a także wiedza z zakresu SEO. Ważne są także umiejętności miękkie. Komunikacja z internautami to nie tylko sprawdzanie danych i tworzenie wykresów, ale także wsłuchiwanie się w ich potrzeby, umiejętne odpowiadanie na ich pytania i głosy krytyki. Wisienką na torcie są kompetencje z zakresu promocji oraz networkingu. (kg)