piątek, 15 listopada, 2024
Strona głównaCase studiesMetro dla berlińczyków

Metro dla berlińczyków

Podmiot realizujący projekt
Agora SA

Tytuł projektu
Metro dla Berlińczyków

Cel projektu
Utworzenie nowego kanału komunikacji marketingowej dla klientów Metra i dotarcie do odbiorców w Berlinie

Sytuacja wyjściowa
Analiza sytuacji wyjściowej wykazała, że przekaz skierowany do odbiorców w Berlinie musi być osadzony w optymalnym kontekście. Tak powstał pomysł gazety-informatora Metro dla Berlińczyków, zachęcającego Niemców do częstego odwiedzania naszego kraju. Na potrzeby projektu trzeba było zorganizować punkty kolportażu w mieście, w którym wcześniej nie ukazywało się Metro, oraz zatrudnić kolporterów, oznakować punkty dystrybucji i zorganizować nadzór logistyczny.

Realizacja
Szybko okazało się, że innowacyjny pomysł wydania gazety z bezpłatną dystrybucją za granicą spotkał się z dużym zainteresowaniem reklamodawców – firm działających w Polsce, zwłaszcza tych oferujących usługi turystyczne, przewoźników oraz klientów z branży zdrowie i uroda, jak salony kosmetyczne czy spa.

Szczególną zachętą była dla nich dystrybucja targetowana i możliwość dotarcia do zupełnie nowych odbiorców, do których nie trafiają ze swoim przekazem na co dzień. Wszystkie reklamy zamieszczone w wydaniu przygotowane zostały w języku niemieckim.

W części redakcyjnej zamieszczono m.in. informacje o atrakcjach turystycznych Polski i narodowych zwyczajach oraz potrawach, jak też o ulubionych sportach Polaków. Zadbano o to, aby przygotowana gazeta była jak najciekawsza dla naszych zachodnich sąsiadów oraz zachęciła ich do częstych wizyt w Polsce.

Efekt
Przedsięwzięcie zakończyło się sukcesem. “Metro dla Berlińczyków” ukazało się 23 września 2009 r. w nakładzie 30 000 egzemplarzy i rozdane zostało w ciągu jednego dnia w stolicy Niemiec. Dzięki niemu klienci Metra poszerzyli zasięg komunikacji i dotarli do atrakcyjnej grupy nowych odbiorców.

Podsumowanie

Projekt “Metro dla Berlińczyków” spotkał się z uznaniem branży. Pomysł i realizację wydania gazety w Niemczech doceniło jury międzynarodowego konkursu INMA AWARDS 2010, które przyznało projektowi główną nagrodę w kategorii Marketingowe Rozwiązania dla Reklamodawców.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj