poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaCase studiesWielkie Badanie Świąteczne MyDeal.pl i Merlin.pl

Wielkie Badanie Świąteczne MyDeal.pl i Merlin.pl

Tytuł projektu:

Wielkie Badanie Świąteczne MyDeal.pl i Merlin.pl

Podmiot realizujący:

MyDeal.pl – Dział Operacyjny i IT

Sytuacja wyjściowa:

Z końcem listopada 2011 wystartowała druga edycja sekcji MyDeal Prezenty, w ramach której serwis zakupów grupowych MyDeal.pl przedstawia oferty produktowe – prezenty świąteczne. Jednocześnie, w ramach działań komunikacyjnych promujących sekcję, przeprowadzone zostało internetowe badanie świątecznych preferencji Polaków. Badanie zrealizował Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (Grupa Gemius) na reprezentatywnej próbie 1000 osób.

Serwis MyDeal.pl, według Megapanelu (wrzesień 2011) był trzecim największym serwisem zakupów grupowych w Polsce, jednak pod względem liczby fanów na Facebooku pozostawał w tyle w stosunku do najważniejszych konkurentów. W momencie startu akcji istniała też duża dysproporcja liczby fanów między profilami miejskimi, a fanpage’em głównym. Serwis MyDeal.pl oferuje codzienne propozycje (Deale) w 23 miastach Polski, w związku z czym w komunikacji przez Facebook profile miejskie są dla serwisu kluczowe.

Cele projektu:

Celem projektu było wsparcie działań komunikacyjnych, realizowanych przez PR MyDeal.pl, mających na celu wypromowanie sekcji świątecznej. Drugim celem było przekierowanie fanów z fanpage’u głównego na adekwatne profile miejskie na Facebooku i zwiększenie świadomości istnienia tych profili. Celem pobocznym było wygenerowanie „buzzu” na Facebooku i zwiększenie rozpoznawalności MyDeal.pl pośród znajomych uczestników badania.

Założenia i realizacja:

Przyjęto założenie aplikacji konkursowo-ankietowej. Użytkownicy Facebooka mogli odpowiedzieć na dwa pytania ankietowe oraz na pytanie otwarte dotyczące świątecznego marzenia. Aby zachęcić uczestników badania, serwis MyDeal.pl ufundował nagrodę główną – multimedialny tablet. Do realizacji projektu pozyskano partnera – sklep internetowy Merlin.pl. Dzięki udziałowi partnera dodatkowymi nagrodami dla użytkowników biorących udział w badaniu były rabaty na świąteczne zakupy.

Mechanizm aplikacji zakładał „polubienie” odpowiedniego fanpage miejskiego MyDeal.pl, a od uczestników badania, którzy chcieli wziąć udział w walce o nagrodę główną – multimedialny tablet – wymagano zaproszenia min. 5 znajomych do udziału w badaniu.

Aplikacja została opracowana i wdrożona przez Dział IT serwisu MyDeal.pl. Uruchomiono ją 29.11, pozostawała aktywna do 5.12. Start aplikacji został wsparty wyłącznie wysyłką mailingu do bazy użytkowników MyDeal.pl. Mailing miał formę graficzną, kreacja uwzględniała logotypy MyDeal.pl i Merlin.pl. Aplikacja została też na stałe przyłączona do wszystkich miejskich stron MyDeal.pl na Facebooku, a także do profilu głównego. W codziennych aktywnościach na Facebooku osoba odpowiedzialna za prowadzenie profili serwisu przypominała o jej funkcjonowaniu. Nie przewidziano innych działań marketingowych – np. reklam na Facebooku, czy w serwisie MyDeal.pl.

Rezultaty:

Z aplikacji skorzystało dokładnie 7000 użytkowników Facebooka – oznacza to bezpośrednią ekspozycję u osób, które co najmniej weszły do aplikacji i zobaczyły ekran startowy z logotypami MyDeal.pl i Merlin.pl. Liczba fanów profili miejskich MyDeal.pl na Facebooku wzrosła o 4825 – tylu nowych użytkowników pozostało fanami po zakończeniu akcji. Liczba wypisów była bardzo niska w stosunku do wzrostu, na poszczególnych fanpage’ach zrezygnowało w okresie akcji i bezpośrednio po niej od kilkunastu do kilkudziestu osób. Zrealizowano więc w pełni cel ekspozycji MyDeal.pl i Merlin.pl, a także przekierowania istotnej części ruchu na fanpage miejskie. Równocześnie stale (oraz w większym stopniu niż w poprzednich tygodniach) rosła liczba liczba fanów na profilu głównym MyDeal.pl oraz na profilu MyDeal Podróże.

Na wszystkie trzy pytania (łącznie z pytaniem otwartym) odpowiedziało 3748 osób. Co najmniej jednego znajomego zaprosiły 1943 osoby, 5 lub więcej znajomych zaprosiło 1816 osób.

Na podstawie odpowiedzi na pytanie otwarte jednej osobie przyznano nagrodę główną – multimedialny tablet, a 50 osób (co 50-ty uczestnik badania) otrzymało rabaty na świąteczne zakupy w sklepie Merlin.pl.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj