środa, 27 listopada, 2024
Strona głównaCase studies”Dzień bez twarzy”

”Dzień bez twarzy”

„Dzień bez twarzy”

Projekt zdobył I nagrodę konkursu INMA Awards 2012, organizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych, w kategorii Marketingowe Rozwiązania dla Reklamodawców. Konkurs nagradza najlepsze projekty marketingowe realizowane w prasie.

Cel

Czy jesteśmy bezpieczni w wirtualnym świecie? Czy nasze dane, które często udostępniamy w internecie są wystarczająco chronione? Co stałoby się, gdyby ktoś ukradł te informacje, ukradł naszą tożsamość?

Firmy Asus, Symantec i Vobis zorganizowały kampanię „Dzień bez twarzy”, której celem było ostrzeganie internautów przed pochopnym udostępnianiem danych w sieci, a także informowanie, jak chronić się przed cyberprzestępcami.

Aby skutecznie nagłośnić kampanię, dziennik „Metro” przygotował na zlecenie klienta akcję uliczną. Akcję, która problem utraty tożsamości przeniosła do realnego świata i uzmysłowiła ludziom, co by było gdyby naprawdę utracili tożsamość, utracili twarz.

Realizacja

2 marca na ulicach największych miast pojawili się zamaskowani kolporterzy „Metra”. Ich białe maski symbolizowały utratę tożsamości w wirtualnym świecie, budziły zainteresowanie, ale także niepokój przechodniów i wskazywały na zagrożenia cyberprzestępstw. Kolporterzy rozdawali „Metro” w specjalnym obłożeniu reklamowym – na pierwszej stronie widniało zdjęcie młodego mężczyzny, którego twarz została wydarta z fotografii. Na obłożeniu znalazły się wyczerpujące informacje o akcji, a także porady, co robić, aby nasze wrażliwe dane były bezpieczne w internecie.

Rezultat

Kolporterzy w białych maskach skutecznie przyciągali uwagę przechodniów, co uwrażliwiło ich na problem utraty tożsamości w sieci. „Metro” pozwoliło świetnie dotrzeć do miejskich odbiorców i pokazało, jak efektywnie łączyć działania BTL w przestrzeni miejskiej z reklamą prasową.

Projekt doceniło jury prestiżowego międzynarodowego konkursu INMA Awards 2012, organizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych – akcja „Dzień bez Twarzy” zajęła I miejsce w kategorii Marketingowe Rozwiązania dla Reklamodawców.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj